Dag 15 West Glacier

Door MIJN - 15-08-2017 05:39

We beginnen de ochtend met een bezoek aan de Canadian Tire voor de nodige campingspullen. Slaapzakken hebben ze helaas niet in de juiste lengte voor Ivo, maar een leuke 7 persoonstent nemen we wel mee. Het is nog even passen en  meten om de tent in de kofferruimte te krijgen, maar het lukt. Als we net de highway oprijden zijn we een dood hert langs de kant van de weg liggen. Nog geen dertig km verderop zien we dat een camper ook net voor ons een hert heeft aangereden. We rijden in circa een uurtje naar grens met Amerika. We zien op de route vele herten in de weilanden langs de weg staan en ook een paar (gelukkig) achter de auto langsrennen.

Bij de grensovergang  moeten we de nodige papieren invullen voor we echt Amerika in mogen. We hebben geluk dat we de enige zijn op dat moment. Al met al zijn we een halfuurtje zoet met het regelen van het visum.

Eenmaal in Amerika moeten we even omschakelen naar miles. Het is even rekenen hoe hard we mogen rijden en hoe ver we nog moeten rijden. We rijden niet direct naar West Glacier, maar maken een kleine omweg via Kalispell. We hebben voor vannacht slaapzakken nodig, dus dat wordt nog even goed zoeken om een slaapzak voor lange mensen te vinden. We kijken bij een outdoorcenter (echt super groot en heel veel spullen voor vissen en jagen, maar wat minder betaalbare campingspullen). Ook de grote Walmart heeft niet de juiste maat slaapzak voor Ivo. Uiteindelijk heeft de Target wel de gewenste slaapzakken, zelfs een vrouwenslaapzak met voor de voeten een extra warm gedeelte, mijn keuze is snel gemaakt. We vinden ook een paar goedkope kussens, een campingstoel en we slaan nog wat eten in voor vanavond en morgen.

We overnachten de komende twee nachten in West Glacier op een camping in een houten cabin. Ivm extreem bosbrandgevaar mogen we niet een kampvuur of barbecue aansteken. Er zit een magnetron in onze cabin, dus  kunnen we daar ook ons eten in opwarmen. Onze buren hebben wel een bijzondere caravan. Het is een omgebouwde paardentrailer. We  maken een praatje me de eigenaren en mogen ook nog even binnenin kijken, wel leuk gemaakt. Op de camping zien we grote en nog grotere campers. De meesten zijn formaat stadsbus met een dubbele achteras. Noël zoekt alvast een leuke uit voor opa en oma. Na het avondeten spelen we nog een potje Kolonisten van Catan en wordt het al snel tijd om een vest en een lange broek aan te trekken. Het koelt hier ’s avonds snel af.  Afwachten of vannacht onze slaapzakken warm genoeg zijn…..