Route 66 woensdag 17 mei

Door Jan en Gerda Dubbelboer - 20-05-2017 05:29

Hier zijn we weer een paar dagen geen wifi gehad. Zal het in een paar gedeeltes schrijven.

We zaten snel op de route 66, dat heeft ook wel iets, gewoon het gevoel dat je daar rijdt.

We reden meest door de prairie  en zagen wilde paarden en zwarte stieren.

Onderweg bij dorpjes veel oude auto's en veel motorrijders er heerste een gezellige gemoedelijke sfeer.

Bij Williams verlieten we route 66 om naar de Grand Canyon te gaan. Onderweg nog het Fred Flinstones park bezocht,echt jeugd sentiment met Fred, Wilma en Barney e.d.

Rond 3uur waren we bij Grand Canyon direct door gereden.

Mather Point bezocht,blijf tochfascinerend zo mooi  en indrukwekkend wat een wereld wonder.

Velen foto's gemaakt en in Visitor Centrum film gekeken. Schitterend wat een natuur. Zie foto's..

Daarna naar de camping, instaleren, nog even naar de bekende winkeltjes gelopen.

Ergens gegeten net op tijd. Flinke onweersbui en een behoorlijke hoosbui.

Donderdagavond 18 mei

Was erg koud vannacht bij de Grand Canyon, met extra kleding aan geslapen.

Bleek dat het behoorlijk gevroren had,ijs zat op de camper. Dus vroeg het bed uit en op weg, we reden nogwel 50 km aan de Grand Canyon langs..Dus nog vaak gestopt bij mooie uitzichtpunten. Hier en daar staan stalletjes waar indianen sierraden en eigen gemaakte spullen verkopen. We kochten een eigen gemaakte kerstbal met uitleg wat de figuurtjes betekenden.

Verder gereden de natuur is zo mooiiii, vlaktens en dan steekt er zo maarergens rode rotsen en bergen omhoog. Je blijft foto's maken.

Vlak bij Page hebben we de Horseshoe Bend bekeken, we moesten wel ongeveer 1 km lopen maar het was de moeite waard.

Beneden keken op de Colorado river, hier was het in de vorm van een hoefijzer.

Het water had een blauw/groene kleur.Schitterend  wat bezonder.

Hierna reden we naar Page zochten een visitor centrum om een tour te boeken naar de Antilope Canyon, alles vol waar wij ook vroegen kon niet eerder dan maandag 4 dagen wachten dat doen we maar niet

Dan maar een camping zoeken Alles vol. Wel belanden op een parkeerplaats bij de Walmart hier mag je staan. Nou we waren niet de enigsten het was net een camping.

Het was me het dagje wel, maar het was erg rustig dat scheelt.

Vrijdag 19 mei

Weer een koude nacht dus maar weer extra kleding aan.EnVroeg wakker.

We zouden hier 2 nachten blijven, maar geen camping geen tour dus we reizen maar verder.

We hebben besloten om niet naar Durango te gaan dat is een stuk oostelijk maar door te rijden naar Moab. We doen een tussenstop in monument Valley, op de camping Golding stonden we 2 jaar geleden ook..Dit is indianen gebied.

Toen we aankwamen werd ons verteld camping vol. Nee hee. Nou Jan gooide alle charmes in de strijd maar hij kreeg het voor elkaar was een klein plekje maar wij allang blij.

We moesten de telefoons opladen en eindelijk weer wifi, daar kun je al niet meer zonder.

Nu lekker even niks, de zon scheen eindelijk warmer weer. Stoelen buiten,,lekker en rondom waar je kijkt rode rotsen,stenen wat een landschap.

Onderweg veel foto's gemaakt van deze apartte bergen

Wel zijn nu in de staat Utah. Tijdsverschil 1uur moeten horloges dus op tijd zetten

Verschil is nu 8uur.

We hebben nog een uurtje geborreld met Nederlanders die uit Naarden komen, waren we gisteren tegen gekomen .

Morgen vertrekken we dus naar Moab, dat is nu niet zo ver meer.

Daar willen we een paar dagen blijven.

We zien wel hoe het loopt.