Lake Louise en Banff

Door Hans en Marian - 16-05-2017 03:59

Banff

Donderdagochtend vertrokken vanaf Revelstoke met als bestemming Lake Louise. Een mooie rit door de bergen (en dalen). Regelmatig wegwerkzaamheden waardoor we verplicht moesten stoppen. Meestal voor zo'n 5 a 10 minuten.

Lake Louise was heel mooi en bijzonder. Het meer was namelijk nog volledig bevroren. Dat hadden we niet verwacht. Toch een mooie belevenis. Vanaf Lake Louise was het slechts 40 minuten naar Banff. Ook daar was het even wachten voordat we dit stadje in konden. De spoorwegovergang ging namelijk dicht vanwege een passerende goederentrein met 113 wagons. Met een slakkengang reed deze voorbij waardoor het 10 minuten duurde voordat de slagbomen weer omhoog gingen.

De camping voor de komende dagen ligt net buiten Banff. Een enorm terrein vol met campers met om ons heen uitzicht op de besneeuwde bergen. Heel mooi!  Het hout voor de vuurkorf is inclusief en zoveel we nodig hebben. Dus dat was even heen en weer lopen naar de afhaalplek om een voorraadje voor 2 dagen aan te leggen.

Verschillende nationaliteiten aanwezig op de camping. Duitsers, Nederlanders, Japanners en Aziaten (lastig om te bepalen of het chinezen, Koreanen of andere afkomst had).

Vrijdagochtend heerlijk uitgeslapen. Bij het kampvuur was het de avond daarvoor laat geworden. De temperatuur is nog steeds zeer aangenaam en regen van enige betekenis hebben we tot op heden, met uitzondering van een enkele druppel, nog steeds niet gehad.

Omdat de camping in Lake Louise gesloten was vanwege overstromingen besluiten we een dag langer te blijven in Banff. Vandaag een sportieve wandeling vanaf de camping naar Banff. Zo'n 5 km door een prachtig bos/woud waar we eerst flink moesten dalen naar de rivier om vervolgens weer flink te klimmen. Omdat er beren aanwezig zijn in dit gebied waren we alert. Echter alleen eekhoorns gezien.

Na 2 uur wandelen waren we in Banff. Wat je kon verwachten is er; veel winkels, restaurants en cafe's. In een café/brouwerij hebben we het plaatselijke 'spul' gedronken en vervolgens inkopen gedaan in een supermarkt(je). Vlees om te grillen buiten op onze vuurplaats bij de camper. Na de wandeling hadden we geen zin meer om een half uur naar de camping te lopen, dus de bus genomen.

Aangekomen op de camping het vuur opgestookt en hier de spareribs op gegaard. Die smaakte heerlijk. Vanwege onze 1e regen de maaltijd binnen voortgezet. Na 15 minuten konden we weer naar buiten en klaarde het weer op.

Tijd om het vuur weer flink op te stoken en buiten gezeten tot 11:00 uur. Heerlijk gerelaxt. Op naar de volgende dag.