LAS VEGAS

Door Weer naar Canada - 26-05-2017 07:12

Woensdag 24 mei.

Vandaag gaat het dus gebeuren. We gaan Las Vegas onveilig maken.
Na de vermoeiende reisdag van gisteren hebben we maar even uitgeslapen. Half negen liep de wekker af. Na het ontbijt gingen we eerst maar even naar de receptie. We hebben nog een sleutel tegoed van de wc en douche. Deze was dringend nodig voor de wc!
Een hele aardige Mevrouw excuseerde zich dat zij er de vorige avond niet meer was. Hoe lief toch! Sluitingstijd daar is 4 uur en ze had gewacht tot 6 uur.
Advies gevraagd en gekregen over het openbaar vervoer, want om met de camper dat dorp in te gaan leek ons iets teveel. Op 200 meter van de camping stopte een bus die ons richting Las Vegas Boulevard bracht.
Maar eerst naar de wc, want dat was  dringend nodig. Alleen in noodgevallen gaan we in de camper de grote boodschap doen!
In de bus een 24 uurs pas gekocht voor 5 dollar. Daar kun je gedurende die tijd gebruik maken van alle bussen in Las Vegas. Ideaal. Las Vegas is groter dan we dachten want gedurende 25 minuten zaten we in de stadsbus en toen waren we pas bij Las Vegas Boulevard. Ook wel de Strip genoemd.

We zijn vanaf het begin gaan lopen richting centrum. Onderweg alle bekende hotels en andere bezienswaardigheden bekeken. We zijn als eerste Hotel Circus Circus ingegaan. Bij de ingang zie je als eerste een zaal vol met gokautomaten met daar tussendoor alle andere soorten gokspellen. Ongelofelijk hoe groot! We zijn naar de tweede verdieping gegaan waar het Adventure Dome is. Complete achtbanen zie je daar en allerlei andere kermis attracties.
We hebben de hele ronde gedaan. In onze beleving is deze gehele tweede verdieping groter dan het complete winkelcentrum van Veenendaal. We wisten niet wat we meemaakten. Bij de ingang konden we foto’s laten maken. Bij de uitgang gekozen uit de foto’s en er natuurlijk 2 gekocht.
Weer naar de uitgang gezocht en natuurlijk  moesten we door de hele grote hal met gokkasten lopen om er te komen. We keken onze ogen uit! Zoveel mensen die er aan die machines zitten, de hele dag door!
Eenmaal weer op de strip de weg vervolgd. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot circa 40 graden Celsius. (102 F) Behoorlijk heet dus. Regelmatig een fles water gekocht en ook opgedronken. Verwonderlijk hoe weinig je dan toch nog hoeft te plassen. Om af te koelen regelmatig een hotel ingelopen om de gokmachines te bekijken.

We zijn de strip afgelopen tot Planet Hollywood. We hadden het idee al opgevat om een nachtje in een hotel te verblijven en hebben in het Ballagio Hotel om een prijs gevraagd. Belachelijk: ruim $ 240,00 Dat gaan we dus niet doen.
Na een biertje (allebei!) en een lunch zijn we met de bus teruggegaan naar Circus Circus en hebben daar de prijs van een overnachting gevraagd. Dat bleek aanzienlijk vriendelijker geprijsd en hebben geboekt.

We besloten toen naar de camping terug te gaan om de noodzakelijke goederen te halen. Om 6 uur waren we terug bij Circus Circus.
Alle spullen op de kamer gepl… (op de 28e etage!), een heerlijke douche genomen en we gingen verder met het dorpie rooi verf!
Toen de avond viel was de sensatie enorm. Wat een lichten en drukte op straat. We hebben dezelfde weg als de morgen gelopen maar met de verlichting zag het er heel anders uit.

Dit is wat we altijd hoorden en lazen van Las Vegas. Een enorme sensatie.
We kunnen het wel vertellen maar dit geloof je niet. Je moet dit echt zelf meemaken, voelen, horen proeven en beleven. We keken onze ogen uit naar  alle dingen die we tegen kwamen.
Bij de Bellagio de fonteinenshow bekeken op de muziek van In The Mood van Glenn Miller. Kippenvel!!
Dit is een avond om nooit meer te vergeten!
Het was inmiddels 11 uur en we gingen moe maar zeer voldaan met de bus (de voeten deden pijn) naar ons hotel. Nog even een drankje en toen naar de 28e verdieping. Onze huwelijksnacht over doen. Haha maar wel met zere voeten!