Op weg naar Moab

Door Weer naar Canada - 30-05-2017 06:08

Maandag 29 mei

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen. 8 uur ging de wekker. Ook vannacht was het weer behoorlijk koud in de tent. Daarom eerst maar weer de kachel aan en daarna opgestaan.

Vandaag staat de rit naar Moab op het programma. Een rit van circa 230 km. Moab is in de buurt van Arches National Park.Ook weer een park met veel schitterende rotspartijen. Het eerste deel van de weg ging wederom door Capitol Reef. We zijn uiteraard weer enkele keren gestopt om foto’s te maken. Je blijft je verbazen over de schoonheid van de rotspartijen. Ook hebben we een deel van de Hickman Bridge Trail gelopen. Deze zou circa 1,2 mijl zijn. De eerste 100 meter waren redelijk vlak, maar daarna begon het stijgen. Op een halve mijl kwamen we op een stukje vlak en toen zagen we dat het nog veel verder en veel steiler omhoog ging. We besloten om maar weer terug te gaan. We hadden al mooie uitzichten gehad en de temperatuur steeg ook weer. Het was alweer rond de dertig graden Celsius.
Dus maar weer verder gereden de canyon uit. Het frappante was dat zodra we de canyon uitwaren er ander gebergte kwam wat qua kleur, vorm en hoogte enorm afweken van Capitol Reef.
Dit bleef uiteindelijk bijna de gehele weg zo. Diverse soorten bergen, hoogtes, vormen en materialen kwamen er voorbij. Af en toe een stuk woestijn, maar altijd bleven er bergen in zicht.
De rit was op sommige stukken even saai, maar 90% van de tijd zeer afwisselend.

In Green River, een groot dorp, nog even gezocht naar een supermarkt. Deze was echter goed verstopt en we hebben er geen gevonden. Toen maar even op een hele grote parkeerplaats geluncht en de benen gestrekt.
Het was nog 40 mijl naar Moab. Dat bleek een echte toeristenplaats! Veel winkels (vooral souvenirs) en restaurants. We hebben een supermarkt gevonden en hebben weer even de voorraden aangevuld,
De temperatuur was inmiddels al weer opgelopen tot ca. 40 Graden en dus maar naar de camping gereden. Deze lag even buiten de bewoonde wereld. Maar wel met een prachtig uitzicht op de rode rotsen.
Even gerelaxt en een drankje gedronken en daarna gaan koken. Na de maaltijd lekker een douche genomen en de zweetresten afgespoeld.
Het ziet er naar uit dat het vannacht niet koud wordt. We hebben tot half 10 buiten bij de camper gezeten. Op dit moment (21.50 uur) is de voordeur nog open.

Zojuist met de buren gesproken (ze komen uit Arkansas) over Arches NP. Zij waren er vandaag geweest. We hadden gehoord dat het er enorm druk zou zijn en de parkeerplaatsen bij de bezienswaardigheden overvol. Ze adviseerden ons om vroeg (heel vroeg) te gaan en dan aan het eind van de route te beginnen en zo terug te komen. ’s Morgens vroeg is het er redelijk rustig. Gaan we dus doen. 6 uur opstaan en om 7 uur rijden! We zullen het beleven! Vroeg naar bed vanavond.