Rondom Los Angeles

Door Weer naar Canada - 10-06-2017 16:32

Vrijdag 9 juni

Het werd in de loop van de nacht toch te koel voor alleen een lakentje. Dus maar de deken er bij genomen. Dat slaapt wat lekkerder.

Om 9 uur waren we klaar om te vertrekken. In het dorp nog even de Walmarkt bezocht en getankt en daarna op weg naar Santa Paula. Dit dorp ligt iets voorbij Los Angeles. Diverse mensen hadden ons gewaarschuwd om niet Los Angeles in te gaan in verband met het verkeer. Ik heb dus het adres van de camping ingevoerd in de Tomtom in de hoop dat ze ons de juiste weg zou wijzen. Gelukkig bleven we aan de bovenkant van Los Angeles. Wel reden we door/langs Pasadena. Daar was het al druk genoeg. Mensen wat een verkeer. Het leek wel of alle auto’s zich hadden verzameld op ons pad. 4 of soms 5 banen verkeer zagen we om ons heen. En dan bleven we nog redelijk ver (circa 40 mijl) buiten Los Angeles. De files waren nu al mijlen lang!
Dank zijn ons GPS systeem konden we de weg vinden. Via veel afslagen en steeds andere wegnummers kwamen we ruim na drie uur aan op de camping. Dus ruim 6½ uur gedaan over 205 mijl (328 km) ! Ook onderweg nog regelmatig last gehad van sterke zijwind. In de buurt van Los Angeles zagen we wel tegen de berghellingen mooie optrekjes die net iets boven onze begroting gaan. Het zicht vanaf de weg verveelde geen moment.

Weer lekker ontspannen op de campingna de inspannende rit en nog even een kleurtje opgedaan!
Het is hier heel aangenaam van temperatuur en was lekker om even in het zonnetje te luieren.
Op deze camping keken we onze ogen uit bij de verrichtingen van mede kampeerders. Een caravan neerzetten was voor een persoon een precies werkje. Wel 7 keer insteken en weer vooruit rijden voor het zaakje goed was. Het waren steeds maar enkele centimeters dat hij opschoof maar na een kwartier steken stond het dan. Koddig om te zien.
Een andere buurman presteerde het om in een half uur tijd de camper waterpas te krijgen. Volgens mij snapte hij er niet veel van, maar het lukte. Ruim anderhalf uur was hij bezig voor de camper goed stond en ze konden gaan eten. Het was bijna donker.
Zo zie je, er valt altijd iets te beleven.
Wij rijden de camper achteruit, sluiten de waterslang en de stekker voor elektrisch aan en klaar is Kees.

’s Avonds een nieuw reisplan gemaakt. Omdat Highway 1 langs de kust ergens bovenin is afgesloten door een ingestorte brug kunnen we daar niet langs. Je zou dan zeggen: er is een omleiding. Helaas, je moet dan weer helemaal terug en via Highway 101 weer naar boven. De afstand naar ons volgende logeeradres (Monterey) is veel te lang. Het is toch erg vermoeiend om steeds weer grote afstanden af te leggen. Morgen gaan we tot Santa Margarita (156 mijl) en de dag erna 140 mijl naar Monterey. Daar blijven we dan 2 nachten en gaan we een whale watch tour doen! Zien we naar uit!

Denk dat het vannacht wel lekker zal zijn onder een dekentje. Wat een verschil in temperatuur met de woestijn. Nu lekker aan de kust, al hebben we de oceaan nog niet gezien. Maar dat gebeurt morgen. We gaan zo maffen.