Reizen en North Cascades

Door Joeke en René - 29-06-2017 05:41

Reisdag

Maandag 26 juni zijn we naar Winthrop in Amerika gereden, een lange reisdag van uiteindelijk 480 km. We wilden vroeg weg, dus om kwart over acht reden we al. In Canada leidde de reis door een vrij dichtbevolkt gebied, met ook grote steden waar we nog nooit van hadden gehoord. Verder zagen we veel fruitteelt, en ook wijnbouw. Nooit geweten dat er Canadese wijn is.

Na een paar uur waren we bij de grens, en daar wachtte een onaangename verrassing. We dachten dat we geen groente en fruit mee naar Canada mochten nemen, maar het bleek andersom te zijn. De Amerikanen vroegen of we geen groente en fruit hadden, en dat hadden we wel. Uiteindelijk viel het mee, alleen een doosje kersentomaten werd in beslag genomen. Appels en groente mochten we houden. Even over de grens eerst getankt, benzine is in Amerika toch een stuk goedkoper. Even verder bij een supermarkt, volgens ons in de middle of nowhere, weer tomaatjes gekocht.

Het landschap werd kaler en duidelijk ook droger. In het begin nog fruitteelt en wijsngaarden, maar dit hield op. Af en toe opeens een groene vlek in een verder geel landschap, daar werd dus besproeid.

We wilden naar Winthrop, en hadden gekeken hoe we moesten rijden, uiteindelijk via de state highway 20. Toen we daar al even op zaten kregen we een onaangename verrassing, een bord met ‘road closed’ (weg afgesloten). Toch doorgereden, maar een paar kilometer verder konden we echt niet verder. Het omrijden kostte ons een uur extra, zodat we uiteindelijk over vijfen op de camping waren. De eerste dag zonder foto’s.

North Cascades National Park

Dinsdagochtends via de state highway 20 het nationaal park ingereden. Dit ging via een schitterende pas, de Washington pas. Daar genoten van het uitzicht, een vriendelijke Amerikaan heeft dat foto’s van ons gemaakt.

’s Middags in het park gewandeld. Eerst naar de stuwdam van het Ross Lake, dat was gewoon 150 meter naar beneden. Onderweg zagen we nog een hert, verder was dit geen bijzondere wandeling. Daarna aan de overkant van de weg de Happy Creek forest walk gedaan. Dit is een wandeling over een pad dat ook voor rolstoelen geschikt is, erg makkelijk dus. Er was nog een pad, dat hebben we een heel stuk opgelopen. Het werd ons echter niet duidelijk waar het heen moest lopen, wel kon je zien dat het niet werd onderhouden.  Daarom op een gegeven moment maar omgedraaid, en op weg gegaan naar de Newhalem creek campround, waar we ’s middags al een plekje in het bos hadden gevonden.

Laatste wandeling in het bos.

Woensdag hebben we ons gigantisch verslapen. Dit kwam doordat de wekker niet ging. Die was niet gegaan omdat de batterij van de smartphone in de loop van de nacht was leeggelopen. In plaats van half acht stonden we nu om kwart over negen op.

We hebben een prachtige wandeling over de Thunder Knob trail gemaakt. Deze leidt eerst door een soort regenwoud, met ook ceders, daarna door naaldbos, en eindigt met mooi zicht op het Diablo meer.

Daarna met de camper het park uit, uiteindelijk terecht gekomen in het plaatsje Concrete op een mooie camping vol met families. We staan hier onder de ceders en andere dennenbomen.