Chicago

Door Marc & Alie - 31-05-2017 01:28

Wat een geweldige stad! Gisteren zijn we na een prima vlucht om ongeveer 14:00 uur aangekomen. We hadden ons voorbereid op een lange wachtrij bij de douane, maar dat viel reuze mee en ook onze bagage was er meteen. Met de trein (Blue Line) zijn we richting centrum gereisd en om 16:00 uur waren we al bij het hotel in het centrum. Het was prachtig weer, dus we besloten naar de Navy Pier te lopen. Vanuit het hotel is het een klein stukje lopen naar de rivier en daarna nog ongeveer een half uurtje naar de Navy Pier. Het was Memorial Day en gezellig druk op de Navy Pier. Een prachtplek om mensen te kijken. Ondertussen hadden we wel een klein dipje, het was in Nederland al nacht. Dus zijn we terug gelopen langs de andere kant van de rivier en zijn we na een hamburger op een terrasje aan de Rivier Walk naar ons hotel gegaan.

Dinsdag waren we natuurlijk vroeg wakker door het tijdsverschil. Lekker een lange dag om deze leuke stad te verkennen. Eerst op zoek naar die aparte, grote, glimmende boon in Millennium Park. Wat een leuk kunstwerk! En even verderop nog zo'n leuk object. Twee grote "watervallen" tegenover elkaar met led schermen. Zo leuk bedacht. Het is een beetje lastig te omschrijven, maar de foto zegt genoeg. Ook het startpunt van Route 66 is hier vlakbij, dus daar zijn we ook nog even naartoe gelopen. Dit was een beetje een Manneke Pis ervaring, maar toch een mooi bordje en we moesten er toch langs op weg naar de metro. Het was nog steeds mooi, helder weer. Ideaal voor het uitzichtpunt 360 Chicago op de 94e verdieping van het Hancock Center. Het uitzicht was fantastisch, je kan op je gemak rondlopen en alle kanten opkijken, vandaar ook de naam 360 waarschijnlijk wink. Next stop na een snelle lunch het Wrigley Field, het stadion van de Chicago Cubs. Leuk om even te zien en vooral heel apart dat de huizen eromheen ook tribunes op de daken hebben. In ons Lonely Planet boekje van Chicago hadden we gelezen dat de eerste Playboy​ Mansion van Hugh Hefner ook in Chicago was en het ligt op de route..... Een prachtig oud huis in een mooie chique wijk, maar natuurlijk niets meer te zien dat herinnerd aan de Playboy Mansion. Ondertussen hadden we best zere voeten, langzaamaan maar weer richting hotel dan. Bij het Waldorf Astoria Hotel (waar we niet overnachten) waren er filmopnames bezig. Wat een toestand, vrachtwagens vol apparatuur, straten afgezet, beveiliging, maar toch een vage foto van de hoofdrolspeelster (én Oscarwinnares) Viola Davis.

Straks nog even lekker eten en nog heel even genieten van deze stad en dan vliegen we morgen naar Salt Lake City.