Yellowstone

Door Marc & Alie - 05-06-2017 03:02

Vandaag hebben we de North Loop van Yellowstone verkend. Er is een kleine rij bij de west ingang, maar voor zo'n mooie zondag valt het me nog mee. We stoppen eerst bij Gibbon Falls, een heel mooie waterval en een prachtig uitzicht over de rivier en bossen. Een klein stukje verderop zien we weer stoomwolken bij Beryl Spring. Het was al vrij warm, maar als ik foto's maak beslaat mijn lens van de damp die van het water afkomt. De waterval en canyon bij Canyon Village hebben we gisteren al gezien, dus hier maken we alleen een korte stop om de lunch in te slaan. Oh ja, ergens onderweg moesten we ook nog vol op de rem omdat er opeens een bizon uit de bosjes tevoorschijn kwam. Best groot zijn ze! Maar deze was vriendelijk en liet ons rustig passeren. Na de korte stop bij Canyon Village ging de weg al weer snel omhoog en zagen we weer veel sneeuw langs de kant van de weg. Het uitzicht was fantastisch, maar de afgrond naast me vaak doodeng. Gelukkig was de weg mooi breed en viel de drukte ook best mee. Bij Tower Falls hebben we onze lunch genuttigd en besloten we geen puf te hebben voor 1500 yards afdaling (en weer terug omhoog) in de brandende zon naar het uitzichtpunt. Het was vast de moeite waard, maar we hebben al eerder mooie watervallen​ gezien. Verderop treffen we wel weer een fantastisch uitzicht vlakbij de parkeerplaats. We worden al een echte Amerikanen, we willen pal voor de deur parkeren..... Hier kan je duidelijk aan de rotswanden zien hoe de lava miljoenen jaren geleden stroomde. Via een soort hoogvlakte gaat de route verder naar Mammoth Hot Springs. Hier is het een drukte van belang, maar we vinden toch een plaatsje dichtbij het wandelpad. Op Google Maps leken de wandelpaden vlak, maar het was behoorlijk steil en veel trappen (en geen schaduw). Maar het was weer bijzonder. Door het water dat hier stroomt en stroomde zijn er terrassen ontstaan. Over de witte en oranjeachtige gedeeltes stroomt nog water en over de grijze gedeeltes niet meer. Raar dat de waterstromen zo opeens kunnen ophouden of veranderen. Een koude cola en Pringles hebben we wel verdiend na deze pittige wandeling. We zijn best moe van alle indrukken en de warmte en rijden rustig weer richting West Yellowstone. Ook al hebben we het laatste stuk al een keer gereden. Het blijft mooi.

Morgen gaan we naar de beroemdste geiser van Yellowstone!!!!