Dag 1: Aankomst in Calgary

Door Roelof en Wilma - 07-06-2017 04:29

De reis is begonnen. Om kwart over 7 zijn we vertrokken uit Langelo richting Schiphol. Jorien heeft aangeboden ons te brengen. En we hebben dat aanbod graag aangenomen. Na een reis van 2,5 uur kwamen we na wat langzaamrijdend verkeer onderweg aan op Schiphol. We konden gelijk inchecken en onze koffers afgeven. Daarna hebben we nog gezellig een kopje koffie gedronken. We nemen afscheid en gaan door de douane. De vlucht start gepland voor 12.55, maar we hebben een half uur vertraging. De vlucht verloopt zonder problemen en om 2.15 om plaatselijke tijd landen we in Calgary. Het weer is goed zo'n 22 graden en de zon schijnt. Omdat we een prioriteit boeking hebben, komen onze koffers als eerste van de band. Door de douane en vervolgens onze eerste doel is om aan Canadese dollars te komen. We pinnen op het vliegveld. Een taxi brengt ons vervolgens in zo'n 10 minuten naar ons hotel vlakbij het vliegveld. We checken in en gaan onze kamer opzoeken. Vanmorgen al een mail gehad van Canadream dat ze ons morgen om 9.30 komen ophalen uit het hotel. Ik bevestig de ontvangst van de mail en hoef morgen niet meer te bellen. We doen een dutje en gaan tegen de avond naar een steakhouse vlakbij het hotel en eten en drinken nog wat. Tegen half 9 zijn we weer terug op onze kamer. Vanavond vroeg onder de veren. Morgen gaan we camperen.