Dag 14: Naar Vancouver

Door Roelof en Wilma - 20-06-2017 06:40

We staan vroeg op. Om 7 uur gaat de wekker. Het plan is de ferry van 9 uur te pakken. Dus snel inpakken en de camper afkoppelen. Ontbijten doen we wel later. Om twintig over 7 rijden we de camping af. We rijden naar Swarts Bay het vertrekpunt van de ferry. Eerst hebben we nog een beetje last van de ochtendspits, maar al snel kunnen we goed doorrijden. Het zit ons mee, want om even voor 8 rijden we de terminal op en we kunnen nog mee met de boot van 8 uur. We ontbijten op de boot. De vaart verloopt probleemloos en we arriveren even na half 10 bij Tswawassen. Het plan is om eerst door te rijden naar de Capilano Suspencion Bridge. Dat is een natuurpark met een mooie hangbrug over een kloof. We kopen kaartjes en gaan naar binnen. Het park is een private park en dat kun je wel zien. Alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit. We kunnen door het park niet alleen over een hangbrug, maar ook de andere paden zijn uitgevoerd door vlonders met leuningen. Overal wordt informatie verstrekt over het ontstaan en het beheer van het bos. Voor de kinderen is er een boekje gemaakt voor het beantwoorden van vragen om het educatief te maken. Na het afronden van de wandelingen eten we nog een hotdog en vervolgens keren we terug naar de camper.
We zijn maar een paar kilometer verwijderd van onze overnachtingsplek en rijden er naar toe. We checken in en vragen naar de beste manier om de stad in te komen. Het blijkt de bus te zijn en we krijgen wederom een kaartje waar de bushaltes op staan. Omdat het nog vrij vroeg in de middag is, willen we nog even in de stad kijken. Het is warempel mooi weer en kunnen de  korte broek aan.We nemen het kaartje ter hand en gaan op zoek naar de bushaltes. Dat valt niet mee evenals het kopen van een kaartje. Dit moeten we kopen bij de Londen Drugs, een drogisterij. Daar gevraagd blijkt het meest handig om gewoon een kaartje in de bus te kopen, terwijl men het op de camping had over een compact card. Ook de kaart met de buslijnen valt nog niet zo gemakkelijk te ontrafelen. Een mevrouw biedt ons hulp aan, maar zij blijkt eigenlijk nooit met de bus te gaan. Dan maar naar de bushalte en de chauffeur vragen. Blijkt dat we we meekunnen, maar moeten een kaartje betalen met muntgeld. Daar hebben we niet genoeg van, dus weer uitgestapt om te wisselen. Bij een kledingzaak willen of kunnen ze niet wisselen, maar dat wordt niet helemaal duidelijk. We lopen terug naar de drogisterij en pluizen eerst maar even goed de dienstregeling na. Inmiddels is er meer dan een uur verstreken en we zijn er allebei wel klaar mee. We doen een paar boodschappen in de supermarkt en gaan terug naar de camper. Morgen zien we wel weer. Hebben we mooi tijd om het eens goed na te kijken hoe we het morgen willen gaan doen.
We pakken een biertje en genieten van de zon.
Aan het eind van de dag komen ook onze vrienden uit Nederland weer tevoorschijn op de camping en gezamenlijk nemen we er nog een en wisselen de ervaringen van de dag uit. We zullen ze wel niet meer treffen, want zij verlaten morgen Vancouver al weer, terwijl wij nog een dag blijven hangen.
Morgen gaan we proberen met de bus naar het centrum te komen en gaan in ieder geval naar Stanley Park. De rest zien we nog wel even.