20 juni - Jasper

Door Harmen en Bernadien - 21-06-2017 03:50

Vanmorgen waren we weer vroeg uit de veren! Na het ontbijt waren we om negen uur alweer onderweg richting Maligne Lake. De rit er naar toe duurt ongeveer een uur. Onderweg al even gestopt bij Medicine Lake. Iets over tien zijn we gearriveerd bij Maligne Lake. Dit meer is het op een na grootste meer ter wereld wat bestaat uit smeltwater van een gletsjer.

We willen hier een boottocht maken van anderhalf uur langs de bergen met hun gletsjers naar Spirit Island. Een van de beroemdste uitzichten van de Canadese Rockies. De boottochten zaten al volgeboekt tot 13.00 uur, dat betekend dus 2,5 uur wachten.. we hebben toch de tickets geboekt en zijn nog even de Maligne Lake Road opnieuw afgereden na Medicine Lake. Na een uur zijn we teruggegaan en hebben nog een kleine trail langs Maligne Lake gelopen.

Om 13.00 uur mochten we aan boord.. het is wel bewolkt, met af en toe zon en het regent een beetje, maar onderweg en vooral bij Spirit Island een schitterend uitzicht. We mochten bij het eiland even 15 minuten van de boot om het eiland te fotograferen. Wat een bijzonder mooi stukje natuur.. het eiland was nu niet heel groot omdat het waterpeil door de gletsjers hoger ligt.

Rond half drie zijn we weer van de boot af en rijden we richting Maligne Canyon. De weersvoorspelling was dat het vanaf 15.00 uur zou geen regenen met mogelijk onweer... onderweg inderdaad de nodige buien gehad. Bij de canyon was het nagenoeg droog. We zijn de canyon niet helemaal naar beneden gelopen, de canyon is namelijk meer dan vijftig meter diep. De trappen en heuvels naar beneden waren vrij steil en dat betekend dat je ook weer naar boven moet... ik begin het toch wel te merken aan m'n harde buiken.. surprise

Na de kleine steile trail in de Canyon begint het toch harder te regenen, we rijden nog even door naar Patricia Lake maar besluiten daar niet uit te stappen.. het komt met bakken uit de lucht.

Na een uur is het weer droog en hebben we een hapje gegeten in Jasper Village. Morgen gaan we naar Clearwater, dit betekend ook een andere staat namelijk Britisch Columbia en verlaten we voor nu Alberta. Ook hebben we dan een uur tijdsverschil en gaan we een uur terug.

We willen morgen kijken of we halverwege in Blue River een excursie kunnen doen met een ranger en op zoek te gaan naar wildlife! We gaan dus op berenjacht wink. Het weer lijkt vanaf nu ook wat beter te worden en de temperatuur gaat omhoog.. Harmen verlangt nu al naar zijn korte broeklaugh..

De rit morgen is ongeveer 4,5 uur rijden, en we verblijven twee nachten in Clearwater, de dag erop gaan we Wells Gray bezoeken.. dit is een park ook wel genoemd 'Waterfall Park', met maar liefst 250 watervallen!

Voor nu welterusten en tot morgen!