23 juni - Whistler

Door Harmen en Bernadien - 24-06-2017 06:15

Vandaag aangekomen in Whistler. Een klein plaatsje vlakbij Vancouver. Whistler is een belangrijk ski-oord. In 2010 hebben hier de Olympische Winterspelen ook plaatsgevonden. Zelfs nu in de zomer kun je hier nog skiën op de gletsjer. Heel raar om te zien, we zagen ook twee chinezen lopen in het dorp met de lange latten op hun schouders.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken na een heerlijk ontbijt buiten.. vandaag wederom de korte broek aan. Ik zelfs in een zomerjurkje met sandalen! wink De lucht is strak blauw en het beloofd een mooie zomerse dag te worden! Eindelijk gaan we de twintig graden bereiken vandaag.

De reis naar Whistler is een lange reis, we hebben er een kleine zes uur over gedaan, we hebben drie korte stops gemaakt, één halverwege om te tanken en te wisselen, de andere stop bij een prachtig uitzicht op een meer en de laatste bij een trail naar een meer in het bos. We hebben vandaag diverse landschappen voorbij zien komen, van weidse  weilanden, dorre heide (zelfs een bermbrand), kale heuvels, grote meren, bergen met sneeuw, grote bossen en veel watervallen. Indrukwekkend.

Wat we ook hebben gezien, ongeveer anderhalf uur voor Whistler  is een bruine beer!! Zo'n 5 meter vanaf de auto in het halfhoge gras zagen we eerst twee oortjes en daarna zijn snuit. Gelijk afgeremd en een stuk achteruit gereden, maar helaas al verdwenen in de bosjes. Wat bijzonder was dit om te zien. Echt super gaaf!

We waren rond half vier in het hotel, een luxe kamer met keuken en jacuzzi op de kamer! We zijn gelijk het dorpje ingelopen, een gezellig geheel met winkeltjes en veel restaurants etc. Nog veel kenmerken van de Olympische Spelen. Na wat rond gestruind te hebben, heerlijk in het zonnetje op het terras gezeten. Het was super warm, namelijk 28 graden! Zijn we niet meer gewend!! Vanavond hebben we ook heerlijk op het terras gegeten.

We verblijven hier maar 1 nacht en vertrekken morgen naar Tofino op Vancouver Island! Ook een lange rit, inclusief boottocht van anderhalf uur! We willen morgen de boot van 10.40 uur pakken, dus we moeten er op tijd uit. Het is vanaf hier nog 1,5 uur rijden en je moet een uur van te voren aanwezig zijn.. als het te druk is moeten we wachten en pakken we de boot van 12.50 uur. We hebben tickets gereserveerd voor morgen. We zijn benieuwd.

Tot morgen vanuit Tofino, wij gaan vanavond op tijd ons bed in! Trusten.