2 juli - Golden

Door Harmen en Bernadien - 03-07-2017 04:27

Dag 18 alweer, wat een lange tijd als je er over gaat nadenken! Vandaag wederom een reisdag. Vanmorgen iets later dan ons doen vertrokken bij het hotel. Het is nog 2,5 uur rijden naar Revelstoke.

Bij Revelstoke aangekomen werd ons verteld door de ranger dat de helft van de weg naar boven nog dichtzit i.v.m. de sneeuw. Deze is op de top blijkbaar nog 1 meter dik! Echt balen, want de stops die we gepland hadden en de trails bevinden zich boven op de top. Echt jammer. We zijn onderweg naar boven gestopt bij Monashee Point, waar je het dorp Revelstoke en de Columbia Valley met de Monashee Mountains op de achtergrond ziet. We wilden graag ook stoppen bij Panorama Point, helaas was 4 km hiervoor de weg afgesloten. Je mocht wel lopend naar boven, maar dat is toch voor mij te ver! Stijl naar boven en je moet dan ook weer 4 km terug. Jammer!

Er zit niets anders op dan door te rijden naar Glacier. Dit park ligt vlak naast Revelstoke. Binnen een half uur zijn we ook gearriveerd bij onze eerste stop. Ook zien we onderweg in Glacier dat er nog veel routes en trails dichtzitten. Waarschijnlijk door de sneeuwval. Toch bijzonder omdat het vandaag ook weer dik 30 graden was.

We stoppen bij Hemlock Grove Nature Trail, een kleine trail van 400 meter door een regenwoud. Vlakbij Hemlock ligt onze volgende stop, Rockgarden Trail. Een route van ongeveer een half uur door velden met grote keien die er in de ijstijd terecht zijn gekomen. Het is even flink klimmen en klauteren, blij dat ik mijn gympies aan had! Bovenaan de trail heb je uitzicht op de gletsjers en de Rogers Pass.

Vanaf Glacier is het nog een uur rijden naar ons hotel in Golden. Onderweg zien we dat de tijd op de telefoon al een uur vooruit springt. We dachten dat we pas morgen een uur vooruit zouden gaan. Hierdoor zijn we ook niet om kwart voor vijf bij ons hotel, maar om kwart voor zes. Scheelt straks alweer een uur met de jetlag!!

Morgen ons laatste 'bezichtingsdagje' en er staat veel op de planning. Morgen er dus op tijd uit!! We willen morgen eerst naar Yoho ons laatste nationale park. Daarna rijden we door naar Lake Louise en Moraine Lake. Hier zijn we in het begin  van onze vakantie ook al geweest, maar toen was het ijzig koud, 10 graden. De temperatuur voor morgen is 21 graden en volop zon.. tijd voor nieuwe foto's!!

Daarna rijden we door naar Banff Village. Daar overnachten we en rijden dinsdagmorgen vanaf Banff naar Calgary. Dit is ongeveer nog anderhalf uur rijden.

Het eind is nu echt in zicht!