27 augustus Moss Landing-Pescadero

Door A.F. Weidema - 28-08-2018 06:34

27 augustus: Mosslanding-Pescadero

Vandaag was de dag van de grote Redwoods (grote bomen) en van een uitkijkpunt in de mist/nevel. En natuurlijk van Tessa’s verjaardag.

We werden vanochtend wakker met een tot nu toe onbekend verschijnsel in deze vakantie. Het was compleet bewolkt. Erger nog: hele fijne neveldrupjes hingen in de lucht.

We hebben dus maar ontbeten in de camper. Deze keer geen ontbijt met spek en eieren. De lucht van de vorige keer hing nog in de camper. En onze oren zijn net weer wat bekomen van het rookalarm wat afging tijdens die bakactie. Het is werkelijk oorverdovend als dat alarm af gaat. Dan is er maar één remedie: net doen of het heel normaal is dat het alarm af gaat en alle ramen en de deur openzetten om van die herrie verlost te worden.

We besloten om, op weg naar de volgende camping, een park met Redwoods te bezoeken. Redwoods zijn, zoals ik al schreef, grote bomen, met een donkerbruine/roodachtige schors. Het zijn enorme bomen. De oudste bomen zijn 2000 jaar oud. En ze zijn hoger dan de Sequoia bomen.

We kwamen uit bij het Henry Cowell Redwoods State Park. En zochten een trail uit met een uitkijkpunt er in.  Heel vreemd, maar elke keer denken we dat het een wandelingetje is. Met gewone paden. Vooral Freek en ik denken dat. Nu dus ook. Gelukkig hadden we de bergschoenen aan en de stokken mee. Want een uitkijkpunt opzoeken betekent klauteren en klimmen. En geen korte stukjes, nee, er kwam geen einde aan. Omdat het ook een ruiterpad was lag er zand. En dat is voor Freek, met zijn instabiele enkels, een hele opgave. En je raadt het al: bij nevelachtig weer is er niet veel zicht vanaf een uitkijkpunt. We hebben dus de baai en de oceaan niet gezien. En ook niet Big Sur, een uitstekende punt aan de kust. Eigenlijk hebben we niets gezien, behalve de directe omgeving.

Maar de Redwoods waren prachtig. Het hele bos was indrukwekkend mooi. En het rook ook nu, net als in het Sequoia park heel lekker. Echt naar bos en hout.

Na deze inspanning hebben we wat gegeten in de camper en zijn we naar de volgende camping gegaan. Ons plekje is schitterend! We staan op een plek met uitzicht op de oceaan. Met twee vesten aan en een lange broek kun je buiten zitten. Misschien spotten we morgen wel walvissen! We zijn hier morgen ook nog, gelukkig. Nu maar hopen op iets meer zon, dat maakt het nog mooier!

En om drie uur vanmiddag hebben we Tessa gefeliciteerd met haar 25e verjaardag. Het was toen 12 uur ‘s nachts in Nederland. De slingers hangen al.

Het gaat dus goed met ons, we genieten van de laatste dagen USA.

P.s. Freek heeft bij de vorige twee berichten nog foto’s bijgevoegd. Vanwege de slechte WiFi op de vorige camping was het niet gelukt om de foto’s er direct bij te doen. Kijk nog maar even. Groetjes!

Verstuurd vanaf mijn iPad

Monique Linssen 28-08-2018 07:08 {{button-55267}}

Hallo allemaal,

Jaloersmakend die foto's zeg. Prachtig!! Van harte gefeliciteerd nog Tessa met je verjaardag. Nog even genieten van jullie laatste week.
Lieve groet
Monique

Ulrike Rinsma 28-08-2018 07:10 {{button-55268}}

Van harte gefeliciteerd, Tessa!
Bij het lezen van je bericht, Pietsje, had ik bijna een luide kreet van me gegeven: eindelijk water!! Dat zegt meer over mij dan over jullie reis, ik weet. Maar toch! Goede reis verder!

Jelly 28-08-2018 08:19 {{button-55269}}

Proficiat Tessa, met je verjaardag! Een mooie plek om jarig te zijn! Maak er een gezellige dag van met z'n allen!! En ja, dat alarm, daar weten wij alles van. echt oorverdovend, en zie dat ding maar weer uit te krijgen!! Fijne dagen gewenst aan de kust!!

Monique Kleiser 28-08-2018 08:42 {{button-55270}}

Lieve Tessa, hier in Roermond schijnt het zonnetje en wordt het net zo een mooie dag
Als 25 jaar geleden!
Ik wens jou samen met Robert, Pietsje en Freek een hele leuke verjaardag in een prachtige omgeving!
Hoe mooi kan het zijn!
Wij toosten vanavond op jou!

Dikke kus en knuffel van Mutti
XXX

Annet. 28-08-2018 09:04 {{button-55271}}

Wat een mooie verhalen weer! Plus foto's ook van de vorige dag.
Tessa, van harte gefeliciteerd! Wat bijzonder om daar 25 jaar te worden!! Een hele mooie dag toegewenst vandaag en nog even genieten van de laatste paar dagen daar.

Henk van Gansewinkel 28-08-2018 09:08 {{button-55272}}

Wat alweer een mooie dag voor jullie. Jammer van het uitzicht maar daardoor zagen jullie wel weer de schoonheid van de bomen.
Gefeliciteerd met Tessa en maak er een mooie feestelijke dag van. 25 jaar oud.
Tessa boft maar,al zo vaak haar verjaardag op een mooie bestemming gevierd. Is al een feest opzich.
Geniet ervan en nog veel vakantieplezier daar.