31 augustus/1 september Pacifica-Roermond

Door A.F. Weidema - 02-09-2018 02:47

31 augustus: Pacifica-

1 september: -Roermond

Na een laatste nacht in ons appartement hebben we vanmorgen lekker rustig aan kunnen doen. Geen gestress om heel vroeg op het vliegveld te moeten zijn, maar lekker op ons gemak. Het was langs de kust weer helemaal dichtgetrokken. Ga je dan een paar kilometer landinwaarts, dan is het daar onbewolkt en zonnig, een verschijnsel waar San Francisco om bekend staat.

We hebben na het ontbijt onze koffers ingepakt en qua gewicht een beetje verdeeld. Na nog een laatste bezoek aan een supermarkt, waar we wat te eten voor onderweg gekocht hebben, zijn we naar het vliegveld gereden. Dit was maar 11 mile rijden, dus we waren er vlot. Daar hebben we de huurauto weer ingeleverd; jammer, je kon er wel aan wennen, zo’n luxe, grote auto; heel comfortabel.

Nu met de airtrain, een treintje, dat langs de terminals rijdt, naar International Terminal G,  vanwaar ons vliegtuig vertrekt. We hebben eerst de koffers weggebracht en zijn daarna door de controles gegaan, wat relatief vlot ging. Om half één waren we al bij de Gate. Dat betekende twee uur wachten, dus maar weer wat internetten om de tijd te doden. We vliegen met het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, de Airbus 380, dus er zaten al snel veel mensen om ons heen. In dezelfde ruimte waren ook nog een paar honderd Chinezen die naar Peking vlogen, dus een drukke boel. Het boarden ging erg vlot, waardoor we op tijd vertrokken. Het is wel een imposant gevoel als zo’n reusachtig vliegtuig snelheid maakt en opstijgt. We hadden geluk; het was onbewolkt geworden en we stegen op richting kust om dan met een bocht over de Golden Gate brug over de baai van SF te vliegen. Je kon de stad mooi zien liggen met de omliggende steden en de verbindende bruggen.

Daarna werd het tien uur zitten en dat is erg lang! Na wat te hebben gedronken en gegeten; ik moet eerlijk zeggen, dat het eten goed smaakte, heb ik een paar uurtjes geslapen en volgens mij Pietsje ook. Robert en Tessa hebben daar meer moeite mee!

We moeten nu nog 2400 km. van de 9300 km. en vliegen nu ten zuiden van IJsland en het wordt nu langzaam licht. Nog 2 1/2 uur volhouden en dan zijn we in Frankfurt, waar we overstappen naar Amsterdam (wordt vervolgd).

Hier is het “wordt vervolgd”: na het laatste stukje te hebben geschreven heb ik gelukkig nog wat geslapen. We kregen vervolgens “ontbijt”; wie dat bedacht heeft kan geen goede kok zijn! Het was iets vaags en warms, iets met ei. Pietsje en ik hebben het geprobeerd, maar het was niet geweldig ( dit is positief uitgedrukt!). We kunnen voorlopig geen vliegtuigeten meer zien.

De vlucht ging verder voorspoedig en goed half elf landden we in Frankfurt, een reusachtig vliegveld. We hadden ruim tijd voor onze overstap naar Amsterdam. Dat heb je ook nodig; je loopt kilometers op z’n vliegveld, en dan ook nog een stukje met een treintje tussendoor. Na weer de gebruikelijke veiligheidsschecks kwamen we bij onze gate aan. Hier hebben we nog zo’n 20 minuten gewacht, voordat we met de bus naar het platform werden gereden. Het is dan nog 50 minuten vliegen naar Amsterdam, wat geheel volgens schema verliep.

Toen weer de gebruikelijke kilometers naar de bagageband, waar het wachten op de koffers begon. Na 20 minuten hadden we gelukkig alle koffers van de band gehaald en ging het naar het NS-station. Dar haalden we de trein van 15.00 uur en met een gelukkige, snelle overstap in Utrecht waren we al om 17.00 uur in Roermond. We zijn naar het appartement van Robert en Tessa gelopen en hebben toen onze auto opgehaald.

Toen kwam dan toch het moment van afscheid nemen. Na goed drie weken met z’n viertjes te hebben opgetrokken ging ieder zijn eigen weg. Robert weer werken, Tessa haar laatste co-schap en ook wij weer een drukke tijd in het verschiet; de werkelijkheid haalt ons heel snel in!

We hebben met z’n viertjes weer een waardevolle, heel intensieve vakantie gehad!! Iets als ouders om trots op te zijn, dat we dat zo met onze zoon en z’n vriendin hebben kunnen doen. Hier kunnen we weer lang op teren en er tijdens de bezoekjes van Robert en Tessa over vertellen; weet je nog toen zus en zo! Heel,heel fijn!

Ook jullie lezers van dit weblog; bedankt voor jullie lieve reacties; het was ‘s morgens na het wakker worden één van de eerste dingen die we deden; even kijken wie er gereageerd hadden! Bedankt en wie weet: tot een volgend weblog.