Dag 3 Rocky Mountains NP

Door Rob en Loes - 16-06-2017 23:02

8 juni 2017 donderdag zon en ± 25 graden
Elk Creek-Moraine Park Campground, Rocky Mountains NP 77 km via de Trail Ridge Road

Na een behoorlijk frisse nacht, vannacht een dekentje extra erop brr brr (de twee dekens van Apollo waren niet genoeg) staan we om 6 uur op. De zon is ook al op dus het beloofd een mooie dat te worden.
Eerst even met de bank in Nederland bellen want de creditcard is geblokkeerd en dat is niet handig. Toevallig vertelden die mensen die we op het vliegveld ontmoet hebben dat zij dat ook een keer hadden gehad. De bank doet dat uit veiligheid zeiden ze als je lang je kaart niet hebt gebruikt omdat hij zomaar opeens ergens opduikt. Volgens de bank is er niets aan de hand, gelukkig! Nu maar hopen dat het klopt als we de kaart weer gebruiken.
We ontbijten lekker, drinken koffie en douchen. Op weg naar de douche loopt er weer een moose. Om kwart over 8 gaan we op pad. Op naar de Rocky's!
Het begin is gelijk al mooi en is meteen klimmen. Bij de ingang van het park is nog niemand aanwezig, zijn we zo vroeg? doorrijden kan wel maar we kunnen geen entree betalen. De weg wordt alleen maar mooier en overal waar je kijkt zie je bergtoppen met sneeuw en toendra's waar Elks grazen. Het heeft iets weg van Noorwegen maar dan veel weidser. Het is echt schitterend.
Na 10 uur wordt het wel drukker en dat is vooral jammer omdat bij de mooie uitzichten alle parkeerplaatsen vol staan. Wij hebben een te groot gevaarte om ergens tussen te proppen. Daar waar het wel lukt stappen we uit en lopen een stuk van een trail omhoog, langzaam aan want de lucht is ijl het is hier ± 3700 meter hoog en dat voel je!
Deze weg de 77 km Trail Ridge Road is een van de meest hoog gelegen wegen van Amerika en is werkelijk schitterend om te rijden. Je ziet ook overal watertjes die uiteindelijk in de Colorado of Mississippi uitkomen.
We lunchen op een heerlijk plekje, stoppen voor een moose, wat een prachtig beest toch maar ook onberekenbaar zeggen ze en daardoor gevaarlijk.
We tuffen door en vergapen ons aan het uitzicht. Tegen kwart over 2 komen we op de camping aan (Morain Park). Goed dat we gereserveerd hebben want het is vol! De camping ligt in het park en we hebben een hele mooie plek met uitzicht op Long Peak, de hoogste berg.
We hebben heel vriendelijke buren die vertellen over de trail naar Sky Pond die we morgen willen gaan lopen. Klinkt veel belovend en we zijn helemaal in ons sas, een waterval! We wandelen over de camping en verbazen ons over de soorten campers, caravans en tenten. Van loeigroot tot superklein.
We koken een lekker maaltje, gooien een extra deken op bed en gaan weer op tijd naar bed. Morgen willen we om half 6 op!