Dag 9 Yellowstone

Door Rob en Loes - 17-06-2017 16:07

14 juni 2017 woensdag half bewolkt ± 10 graden
Yellowstone

Na een koude nacht, we slapen zelfs met de verwarming aan! gaan we vroeg op pad. We doen vandaag de zuidelijke kant van Yellowstone en beginnen bij West Thumb waar een aardige Ranger ons verteld dat de. Black Pool inmiddels niet meer zwart is door het water dat inmiddels zo heet is dat alle schimmels dood zijn en het water daardoor helder is. Hij verteld helaas ook dat ons plan van vandaag niet helemaal zal lukken, vanwege parkeerproblemen met een camper en dat je op sommige wegen niet eens mag komen met een camper, jammer!
We lopen rond om het West Thump Geyser Basin met Black Pool en gaan verder naar de Old Faithful, de meest bekende en betrouwbare geyser. Want hij spuit elke 90 minuten ongeveer 10 minuten lang. Onderweg zien we veel Bisons en reeën, helaas geen beren. Hij lag ook niet op onze picknick tafel te slapen, vanmorgen ha ha.
Gelukkig is er bij Old Faithful voldoende parkeerplaats voor campers. We zetten hem snel weg en lopen naar de 'place to be' waar we even moeten wachten voor het spektakel begint. Het borrelt eerst heel licht en dan spuit het eruit. Geweldig en heel bijzonder om te zien. Achter ons staan ook Nederlanders, we kletsen wat en lopen verder de trail op die ons naar de Morning Glory Pool brengt. Schitterend zijn de kleuren die je ziet en alle stoom. Het ruikt alleen niet lekker, een rotte eieren lucht (zwavel).
We lunchen in de camper en rijden door naar Medison en Norris waar inderdaad geen plek voor campers is grr grr. Gelukkig hebben we al heel wat moois gezien. Wel vinden we dat het bos waar we veel doorheen rijden een beetje somber is (donkere hoge dennenbomen). De geysers en het Yellowstone Lake (grootste bergmeer van de US) maken voor ons deze ochtend veel goed, want dat is supergaaf om te zien!
We zetten de camper op de parkeerplaats van onze camping die in Canyon Village ligt.  Onze plek ligt tussen die hoge dennenbomen, niet zo aan ons besteed. We wandelen vanaf de parkeerplaats naar de North Rim van de Yellowstone Canyon, Grand View uitzichtpunt op de Lower Falls, een waterval van 94 mtr. Geweldig om te zien, want ook hier zie je diverse kleuren. Hier zie je ook waarom ze het park Yellowstone noemen, de Canyon is namelijk geel van kleur. We zien een nest met Ospray's (visarenden) die keren hier elk jaar terug. We hebben geluk, we zien kleintjes zitten en pa of ma komt aanvliegen. Dit kado krijgen we als we terug komen van de Red Rock Trail, een steile klim na eerst een daling naar de Falls. We lopen terug naar de camper, gaan douchen in het douchegebouw waar we onze camper voor geparkeerd hebben (iedereen komt hier met de auto naar de douche, zo groot is de camping).
We koken en eten voor het douchegebouw terwijl er in het gebouw een wasje draait.
We besluiten om morgenvroeg de noordkant te doen en dan door te rijden naar Helena om zo een dag extra in Glacier te hebben. Glacier is namelijk supermooi zegt iedereen.
Wel zonde van onze $32 die we al betaald hebben, maar ja.
Het weer was vandaag gelukkig een stuk beter als gisteren, bewolkt en af en toe een flauw zonnetje. Wel behoorlijk fris, maar zoals de Ranger vanmorgen zei; "Yellowstone heeft 4 seizoenen, winter, juni, juli en augustus.