Dag 21 Vancouver - Seattle

Door Rob en Loes - 27-06-2017 06:23

26 juni 2017 maandag half bewolkt ± 22 graden
Vancouver - Olympia RV Park Texaco, omg Seattle 420 km

Heerlijk geslapen, we hadden lawaai verwacht maar dat viel reuze mee. Nou zijn wij na het treingeweld wel wat gewend natuurlijk, ha ha!
Google Maps die ons al de hele reis zonder problemen de weg wijst loodst ons nu dwars door Vancouver in de ochtendspits naar de snelweg. Rob tuft zonder blikken of blozen tussen het gekrioel van auto's en fietsers alsof het met zo'n bak dagelijkse kost is.
We rijden nog een stuk langs zee voor we bij de grens zijn. Het is iet zo heel erg druk en vrij vlot mogen we doorrijden, na een check van het chassisnummer of het inderdaad een huurauto is, dit omdat we geen nummerplaten hebben. Nog even de vraag beantwoorden of we geen fruit bij ons hebben, op 2 kiwi's na hebben we dat niet, alles is op, rijden we door naar Seattle.
Het is druk op de weg. We maken een tussenstop om bij een busstation dagkaarten te kopen voor morgen (ORCA Regional pass geladen met de Regional Day Pass $13 pp) zodat we met de bus vanaf de camper inlever plek naar ons Hotel kunnen.
Het is niet gelijk duidelijk hoe het werkt, weten gelijk hoe een toerist zich bij ons voelt!
Maar door te bellen met het info nummer komen we eruit. Wat handig toch die simkaart!!
We eten wat en rijden weer verder en het wordt steeds drukker, we hebben zelfs file! Gisteren was al even wennen na alle rust en natuurschoon, maar deze drukte .... we rijden op een snelweg met 5 banen aan beide kanten. Op een gegeven moment kruisen 2 andere snelwegen boven ons, een beetje zoals het Prins Clausplein, een beetje he! En als het dan zo'n 20 banen zijn dan gaan er ook nog eens banen onder ons door zoals je wel eens in een film ziet. Er zijn dus nu 25 banen en het is loei druk, niet normaal! Gelukkig vindt Rob het niet eng om ergens op zo'n baan te crossen, het verkeer gaat van rechts naar links, hoezo 'keep your lane'?
Seattle is een megastad en de rondweg er om heen is zo'n 80 km!! Tegen half 3 nemen we de afslag naar Olympia waar al vrij snel onze camping is. Een mooie, groene camping waar al snel onze buren een praatje komen maken. We zijn weer in Amerika. Het gesprek gaat over van alles en op een gegeven moment over Trump en Obama. De buurman is niet echt voor de een of de ander maar geeft ons wel een ander verhaal als onze media ons laat geloven. Een verrassend gesprek.
Door ons gezellig kletsen met de buurman schieten we niet op met de camper opruimen maar stellen we het inpakken nog lekker daardoor even uit.
Na het laatste maaltje kokkerellen in de camper moeten we er dan toch echt aan geloven.