Dag 22 Seattle (Laatste dag)

Door Rob en Loes - 28-06-2017 06:11

27 juni 2017 dinsdag half bewolkt ± 15 - 23 graden
Olympia RV Park - Apollo RV Rental, Seattle 70 km

Ons laatste nachtje, laatste ontbijtje en dan zit het camperleven er echt op.
We willen om 9 uur bij het inlever adres zijn en dat is zonder file zo'n 40 min van de camping vandaan. We moeten een stuk terug over de snelweg die we gisteren heen hadden. Hopelijk valt de drukte mee.
We scoren koffie mij de Mac en zijn precies om 9 uur bij Apollo, wat een timing!
Alles is oké (ze checken het een en ander). We moeten wel bij betalen omdat we 755 km (472 mls) over de limiet van de 4800 ingekochte kilometers (3000 mls) heen zijn wat we van te voren afgesproken hadden. Als alles is afgehandeld lopen we naar de bushalte waar de bus er al vrij snel aankomt. Stappen over op een andere bus en een klein uur later zijn we bij het hotel.
We zijn te vroeg voor onze kamer, maar mogen gelukkig wel onze koffers ergens wegzetten. We kleden ons nog even snel om in de wc, ze hadden mooi weer beloofd maar het is best fris in je korte broek.
De shuttle van het hotel brengt ons naar het metrostation (Light Rail) want we gaan Down Town. Met de dagkaarten die we gisteren gekocht hebben mogen we overal in maar dan moet je wel inchecken net zoals bij ons. In de bus deden we dat ook maar bij die Light Rail zagen we niemand iets doen dus wij ook niet, we zagen ook geen paal. Niet zo slim blijkt als we controle krijgen. We moeten ons paspoort laten zien die hij checkt en gelukkig is die vriendelijk en heeft hij een goede dag, pff dat scheelt een bon van $120. Hij legt uit hoe het wel moet dus dat vergeten we niet meer.
We stappen uit en dompelen ons onder de mensenmassa in de stad. We gaan naar de oudste food market van Amerika, Pike Place Market. Een vers markt, overdekt zoals je wel vaker in grote steden ziet. Leuk om langs de kramen te lopen, vooral de viskraam is een ware attractie, ze maken er een hele show van, leuk om te zien.
We eten iets en wandelen verder naar Space Needle, lijkt een beetje op de Euromast. We besluiten om niet omhoog te gaan. Het kost $36 pp, we blijven wel Hollanders, haha!
We lopen door naar het Visitor Centre van Bill en Melinda Gates en krijgen uitleg over wat hun foundation allemaal doet. Daar wordt je wel even stil van, ze hebben natuurlijk geld zat ervoor maar ze doen het toch maar!
We doen ook nog even The Wall of Gum aan een muur vol gekleurde kauwgom, grappig om te zien maar ook onsmakelijk.
Daarna zetten we koers naar de branderij van Starbucks. Want net als MicroSoft en Boeing komt Starbucks uit Seattle. Het is echt leuk om te zien, heeft wat weg van een bierbrouwerij. We drinken uiteraard heerlijke koffie en zoeken de Light Rail weer op die ons naar het Hotel brengt.
Over Seattle zijn we het eens, niet zo'n mooie stad als je niet gaat heb je niets gemist. Neemt niet weg dat we wel een leuke dag gehad hebben!
Nu zijn we helemaal klaar om naar huis te gaan, het was een geweldige vakantie!
Heel veel natuurschoon gezien, dieren in het wild, we hebben het top gehad!
Kan niet goed zeggen wat ik het mooist vond, alles had wel iets. Wel dat het verhaal van de indianen de meeste indruk op mij gemaakt heeft. Bij Rob is dat de grootsheid en oneindigheid van de natuurparken, gigantisch!