Tofino

Door Therry - 25-07-2017 02:51 Nog even een stukje over gisteren, het avondeten in het restaurant dat uitzicht had over het water was heel leuk, en wat nog belangrijker was is dat het ook nog heel lekker was. Na het eten zijn we in de pub van het resort gaan poolen (zijn we ook even sportief bezig geweest). Toen we aan het poolen waren, zagen we in de baai ook steeds kopjes van zeedieren boven komen, we konden alleen niet zien of het zeehonden of zeeleeuwen waren, daarvoor waren ze te ver weg. Ook nog maar cocktails gedronken, het is tenslotte vakantie, en toen naar de kamer en lekker slapen. De volgende ochtend om half acht opgestaan, en ontbeten op het resort, en daarna de koffers in de auto, uitchecken en richting Tofino. Onderweg weer even tanken, de benzine gaat snel met al die hoogte verschillen. Het weer is goed, 21 graden en de zon schijnt volop. De natuur onderweg is weer schitterend, en we zien ook roofvogels vliegen (waarschijnlijk adelaars of zeearenden). We hebben met de auto van de oostkant naar de westkant van Vancouver Island gereden, en toen we aan de westkust kwamen, hebben we nog een stuk van de Wild Pacific Trail gelopen, allemaal heel indrukwekkend, zulke kusten hebben we in Nederland niet. Weer een stukje met de auto tot de Pacific Rim, dit is een stukje regenwoud op het eiland, waar je kon rondwandelen. Toen we hiermee klaar waren zijn we naar Pacific Sands resort gereden. Het resort ligt aan de kust, dus inchecken en naar de lodge, zwemspullen aan en naar het strand. Het zeewater is erg koud, ze doen hier voornamelijk surfen, maar Finch en ik hebben toch een duik in zee gedaan (bikkels). Vanavond gaan we naar Tofino wat hier toch nog een kilometer of acht vandaan ligt, daar gaan we nog wat boodschappen halen en eten. Morgen weer de rest van het verslag in Tofino.