Victoria

Door Therry - 27-07-2017 05:45 Vandaag weer ruim 4 uur rijden om in Victoria te komen, dus half acht eruit, ontbijten in de lodge, gisteren nog zes eitjes gekocht en vanmorgen deze gekookt zodat we ook eieren bij het ontbijt hadden. Daarna de koffers in de auto en weer op pad, het is 13 graden en een beetje bewolkt, maar naarmate het later wordt en wij het binnenland inrijden gaat de zon toch schijnen en loopt de temperatuur ook op. En hoe dichter we bij Victoria komen, is het zelf weer rond de 25 graden en de zon is er dan ook constant, dus weer een hele blauwe lucht. Kwart over 1 waren we bij het hotel, weer inchecken met de voucher ( dat is wel handig, ze zien gelijk dat er al betaald is, ze vragen alleen nog een borg via de creditcard, en je mag gelijk naar de kamer) de koffers naar de kamer en de auto de parkeergarage in. Even een sanitaire stop op de kamer en dan naar downtown Victoria, lekker de toerist uithangen, dus veel foto's maken en veel souvenir shops en winkels in. Nog wat dingen gekocht, Patricia een vest voor de winter, en een kaasmaler voor de gerechten die we thuis maken. Daarna op een terras een drankje ( of twee ), en beslissen waar we gaan eten, bij het hotel hadden ze ons al een aantal suggesties gegeven. We besloten om bij een Italiaan in een oude courtyard te eten, dit zag er heel leuk uit en het eten was ook lekker. Na het eten nog door Victoria geslenterd, en langzaam richting hotel. We zijn ook nog even langs Fishermans Wharf gelopen, dit is een haven waar allemaal woonboten liggen en vissersboten, en er zijn ook tal van restaurants dus echt voor de toeristen. Nu zijn we in de kamer, en gaan we misschien nog een drankje doen en dan nog even douchen en slapen. Morgen weer naar het vaste land voor onze laatste overnachting in Canada, en komt er een einde aan ons avontuur waar we alledrie heel veel van genoten hebben. Het enige minpuntje is geweest dat Wells Gray gesloten was, en dat we maar twee beren gezien hebben. De rest was allemaal geweldig.