Alberta en British Colombia: Banff, Jasper, Vancouver, Vancouver Island

Door Road trip Amerika - A long time ago

We hebben de 5000 mijl gepasseerd en zijn aangekomen bij de Grote Oceaan.

Ik was gebleven bij de tweede dag in Yellowstone. We wandelden langs de Grand Canyon of the Yellowstone waarin de naam van het park duidelijk werd door de gele rotswanden. Via de Tower Falls en de Mammoth Springs, waar we nog een wandeling maakten, reden we in het noorden het park uit richting Banff.

Opnieuw zonder problemen kwamen we de grens over en vonden we een mooie camping in Banff National Park, helaas zonder warm water en douches.

De volgende ochtend vroeg op pad naar Lake Louise. Het meer zelf viel wat tegen, maar we maakten een mooie lange wandeling naar Lake Agnes, gletsjers, watervallen en uitzichtpunten. Hierna reden we door naar nationaal park Jasper, waar we een camping hadden met warm water en douches. Die waren alleen een half uur lopen van onze plek en met muntjes die wij niet hadden. Dus douchten we in onze camper, kookten onderweg en vulden onze watervoorraad aan. Lekker om zo onafhankelijk te zijn en alles bij ons te hebben.

In Jasper maakten we natuurlijk opnieuw een wandeling door een canyon. Deze keer van de Maligne. Prachtige watervallen en uitzichten. Hierna hadden we een lange tocht naar Vancouver door de mooie bergen van British Colombia. Hier zagen en roken we ook de effecten van de bosbranden. Verkoolde boomstammen en de zon die rood kleurde of helemaal verdween. We aten pizza in Hope en reden door tot 100 km voor Vancouver.

De dag Vancouver begon met wat geregel voor de veerboot en camping en verkeerd rijden. We hadden veel geluk dat we nog een plaatsje op de veerboot konden reserveren. Met de bus gingen we de stad in waar we nog een paar uurtjes hadden voor een stadswandeling door Chinatown, Gaston, River walk en Stanley Park.

Op de veerboot kwamen we erachter dat de veerboten naar de VS de eerste twee dagen vol zaten, dus boekten we de vroegste boot maandagochtend. 6.10 uur, dus vroeg opstaan. Hierdoor hebben we nu twee volle dagen op Vancouver Island.

Op de eerste camping waar we op de bonnefooi heengingen hadden we veel geluk. Er was net een afzegging binnengekomen, waardoor we de laatste plaats hadden  en dan ook nog een plek aan de oceaan. We sloten de camper aan op water, afvoer en stroom en genoten van een flesje wijn met uitzicht over de oceaan. Nu ook uitgebreid gebruik maken van de faciliteiten: wassen, blog bijwerken met de wifi en koffie drinken in het café.

Zometeen naar de westkust van het eiland.

In 2023 op reis? Kom naar een infodag voor presentaties, camperbezichtiging en adviesgesprek
Meld je aan
Zaterdag 10 december: Zuidwest-Amerika, Noordwest-Amerika, West-Canada in de spotlights.
Kom gratis langs!
Woon je in Zuid-Nederland of Vlaanderen? Kom zondag naar Breda voor onze roadshow!
Snel aanmelden
Kom naar onze extra infodag op woensdag 16 maart in Zwolle.
Win een reistegoed van 2022 euro. Klik hier voor meer info!