San Francisco, Yosemite, King's Canyon en Los Angeles

Door Road trip Amerika - 24-08-2017 09:49

We waren gebleven in de Redwoods. We bekeken nog een paar van deze joekels en reden verder naar San Francisco. In de Sonomavallei stopten we voor een wijnproeverij bij Manzanita Creek. Hier heerlijke Zinfandels geproefd en natuurlijk een paar flessen gekocht. Ik had maar een paar slokjes geproefd zodat ik het laatste stukje naar de camping in SF kon rijden.  Tegen de route van de navigatie in reden we natuurlijk over de Golden Gate bridge de stad in. Onze camping was duur, niet veel meer dan een parkeerplaats met slechte wifi, maar op een perfecte locatie, dus we waren blij.

Met de tram konden we naar de stad. We beklommen de Coit-toren en kregen een rondleiding langs de muurschilderingen uit de jaren dertig. Vanaf de toren hadden we een mooi uitzicht richting de Golden Gate bridge, die in de typische mist hing en Alcatraz. We lunchten op de Fisherman's Wharf en wandelden nog wat door de stad. Martin wilde naar de Haights, Karin wilde winkelen en ik ging naar het Cable Car museum. Daarna ging ik Georgios van het vliegveld halen. Toen kwam ik erachter dat Martin de campersleutel nog had. Ik op zoek naar Martin rennend door de stad. Uiteindelijk gevonden op de afspreekplek, wel een uur verloren. Ik had marge, dus geen paniek. Daarna had ik pech met de tram. Eerst 25 minuten wachten, daarna twee keer een tram die niet doorreed, moest ik uitstappen en wachten op de volgende. Nou ja, half uur te laat was ik bij Georgios, het vliegveld was maar tien minuten rijden van de camping. We gingen iets eten bij The Stinking Rose, een knoflookrestaurant. Heel lekker en gezellig.

Onze tweede dag begonnen we weer met een tour, deze keer door de wijk Castro, waar Harvey Milk opkwam voor homorechten. Daarna spraken we af met Raul, die in mei bij ons heeft gecouchsurft. Hij bracht ons naar Crissie Fields in Presidio met mooi uitzicht op de Golden Gate bridge, dit keer wel helemaal zichtbaar. Daarna reed hij ons door de stad, onder andere langs de crookedest street in the world om te eindigen in North Beach met Italiaanse barretjes en restaurants. We dronken iets in café Trieste en aten pasta. We reden alvast naar Newark om bij opening bij de hub van de camperverhuurder te zijn. Gelukkig konden ze ons snel en goed helpen en rijden we weer in een zo goed als nieuwe camper. En door naar Yosemite.

We liepen de mist trail langs en naar drie grote watervallen. Mooi.

We hadden een leuke camping in Visalia. Hiervandaan wilden we naar Sequoia National Park. We hoorden dat de weg daarnaartoe niet open was voor campers langer dan 22 voet en de onze is 25, dus plan aangepast. In King's Canyon schenen ook veel Sequoia's te staan, dus gingen we daarheen. Bij de Visitor centre zeiden ze dat we naar The King's Canyon moesten, omdat het park daar immers naar vernoemd was. Maar wij kwamen voor de Sequoia's. En de op twee na grootste boom ter wereld wilden we ook niet missen. Wij dus naar alle drie die plekken en wandelingen gemaakt en stuk later dan gepland naar Los Angeles, waar we net na middernacht aankwamen op een fantastische camping in Malibu Beach met uitzicht over de oceaan.

Na een duik en een douche namen we een Uber naar Hollywood. We hadden een geweldig grappige chauffeuse die ons via Sunset Boulevard, Beverly Hills en Bel Air naar Hollywood Boulevard bracht en nog even de beroemde letters liet zien. We liepen over de Walk of Fame en namen een metro naar Santa Monica. We aten een burger op de pier en wandelden naar Venice Beach. Hier heb je de Board Walk met stalletjes en artiesten van grote variatie. Terug op de camping kookte Georgios Griekse balletjes en dronken we een fles wijn uit de Sonomavallei.