Camper halen en meer

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 25-07-2017 07:28

Camper halen, eerste camping, Yosemite

We gaan op tijd naar de verhuurder om de camper op te halen. Eigenlijk zijn we een uur te vroeg, maar dat levert ons het eerder meekrijgen van de camper op. De camper ziet er super uit. We krijgen een uitleg hoe alles werkt en dan kunnen we rijden. Uiteindelijk gaan we nog 2x naar binnen om iets na te vragen, over het verstellen van de buitenspiegels en niet onbelangrijk welke kant de dichtstbijzijnde supermarkt op is.
We gaan eerst boodschappen doen waar we nog best een poos mee bezig zijn ondanks een lijstje.
En dan gaan we op weg naar de eerste camping. Het is behoorlijk druk onderweg. De tijdwinst bij de verhuurder gaat op in het drukke wegverkeer.
We bellen onderweg naar de camping dat we later zijn. Ze geven aan dat ze tot 20.00u aanwezig zijn en anders hangt er wel een papier voor ons bij de receptie.
We zijn er net na 20.00u, ze zijn er nog, maar de receptie gaat al dicht. We moeten dus even wachten tot er een papier voor ons wordt opgehangen. Hoe punctueel kun je zijn ?
Het duurt niet lang en dan krijgen we ons plaatsnummer mee op papier welke we in januari gereserveerd hebben.
Er gaat toch nog iemand met ons mee om de plaats te wijzen. Dat was natuurlijk best vriendelijk.
We gaan onze bagage opruimen en maken dan snel iets te eten klaar. Vervolgens maken we de bedden op. Alles wat we hebben gekregen bij de camper is tiptop in orde. Beddengoed, handdoeken en keukengerei het is allemaal goed verzorgd.
Onze eerste nacht in de camper.
Als we de volgende ochtend wakker worden hebben we allemaal heerlijk geslapen!

Het is weer een stralend blauwe lucht als we opstaan.
We besluiten onderweg te ontbijten op een mooi plekje.
Vandaag gaan we naar Yosemite, het is het eerste park wat we gaan bezoeken.
Het is er behoorlijk druk, maar we zien veel mooie plekjes, zoals de waterval Bridalveil. We genieten er van meerdere mooie vergezichten. Dat lukt helaas niet overal omdat er bosbranden zijn die de lucht soms minder helder maken. Af en toe ruik je zelfs de geur van brand. We rijden ook naar Glacier Point waar je een mooi uitzicht hebt, maar door de onzuivere lucht zien we niet veel van de uitzichten. Boven is het er wel mooi.
Het is inmiddels al einde van de middag en we kiezen er voor om naar de camping Summerdale bij Fishcamp te rijden. De rit is niet zo lang. Rond 17.30u komen we daar aan.
We worden gelijk gewaarschuwd voor ratelslangen. De plek waar we staan ziet er goed uit. Een geasfalteerd stuk voor de camper en een picknick-tafel en een fire-pit.
Het sanitair is verre van netjes. Er zijn alleen een paar chemische toiletten. Gelukkig hebben we alle voorzieningen in de camper dus we redden ons wel.
We zitten niet lang buiten want het koelt redelijk snel af. Dat is lekker om goed te kunnen slapen.