Petrified forest en Capitol Reef

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 29-07-2017 06:26

Vanmorgen reden we na een heerlijke douche en ontbijt weg van de camping.
Dat was net na 8 uur. Vandaag was dat weer best op tijd omdat we aankomende nacht willen overnachten op Fruita Campground. Dit is een camping in het park Capitol Reef waarvoor je geen plaats kunt reserveren. De camping schijnt erg geliefd te zijn. We zullen het zien.
We reden over de Scenic Drive, wegnummer 12. Het is een erg mooie route vanaf Bryce Canyon naar Capitol Reef.
Onderweg stopten we voor een wandeling bij Escalante. Daar betaal je $ 8,00 voor één voertuig om te parkeren en te wandelen.
De parkeerplaats ligt aan een meer waar mensen aan het zwemmen waren, 's morgens al om 9 uur. De temperatuur liet dat ook al zeker toe. Er lag ook een kleine camping (Wide Hollow Campground) aan het meer die er leuk uitzag.
We trokken onze wandelschoenen aan en begonnen aan de trail. De trail kon je uitbreiden met de Rainbowtrail. Dat werd ons aangeraden omdat daar het meeste petrified hout ( versteend hout) te zien is. Dat klopte ook. Het was ook best bijzonder als je bedenkt dat het versteende hout dat daar ligt miljoenen jaren oud is.
Je kon goed zien dat het stukken boom waren, door de immense tijd heeft het versteende hout meerdere kleuren gekregen.
De wandeling was niet zo lang, maar voor ons lang genoeg, omdat het al behoorlijk warm begon te worden.
Toen we weer terug waren bij de camper dronken we nog lekker een kop koffie en fris.
Daarna reden we weer verder. We kwamen weer langs prachtige uitgestrekte gebieden die bestaan uit gebergten uit verschillende gesteenten en kleuren. Onderweg stopten we een aantal keer om te genieten van de vergezichten en we maakten er foto's.
Weer een stuk verder reden we door een bebost gebied. Bij een grote parkeerplaats met wederom een mooi uitzicht maakten we nog een korte tussenstop om iets te drinken.
Vervolgens reden we door naar Fruita Campground. Toen we het nationale park Capitol Reef binnenreden was het weer een overweldigend Wow!
Wat een imposant landschap. Enorm groot rood gesteente symboliseert Capitol Reef. Heel erg mooi weer. Ook nu stoppen we nog een paar keer om foto's te maken.
Als we aankomen bij de Campground is het helemaal "zelfbediening", je kunt zelf een plek uitzoeken en vervolgens doe je geld ($ 20,00) in een envelop waar je je gekozen plaatsnummer op invult inclusief je kentekennummer van je camper.
Er is nog genoeg plaats. De camping is 's avonds niet eens helemaal vol. Het is een mooie camping met verharde standplaatsen inclusief picknick-bank, fire-place en bbq. Weer goed voor elkaar dus.
Bovendien hebben we weer gratis wild om ons heen. Een moederhert loopt vlakbij onze plek met haar jong te grazen.
Ze komt meerdere keren terug. Bijzonder weer om te zien. Iets verderop zien we ook nog een mannetjeshert met een prachtig gewei.
Even lijkt het weer te betrekken maar gelukkig hebben we een paar druppen, de rest drijft over.
We halen bij de winkel van de camping 2 kleine zelfgebakken apple-pies voor vanavond bij de koffie.
Voor het eerst stoken we vanavond een vuurtje in onze "eigen" fire-place.
Het is in alle opzichten een bijzondere vakantie. Steeds worden we weer verrast door mooie plekken. De mensen die we hier en daar ontmoeten zijn erg vriendelijk en ook behulpzaam als je iets vraagt.
Last but not least voor vandaag :
Vannacht hebben we denk ik geluk met een koele nacht :-)