Vrijdag 28 juli en Arches

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 29-07-2017 07:04

Vandaag zijn we bijna 2 weken weg en komen we over precies 2 weken weer thuis. We zijn dus op de helft en we hebben al zoveel mooie dingen gezien. Het is bijna te mooi om waar te zijn.
Vanmorgen reden we rond 9 uur weg vanaf Fruita Campground.
We reden nog een stuk door het park van Capitol Reef en maakten nog wat foto's.
Onze bestemming voor vandaag is national park Arches. De weg er naar toe werd afgewisseld door prachtige wegen met mooie vergezichten en een zeer afwisselend landschap. Af en toe moesten we stoppen vanwege meerdere wegwerkzaamheden.
Onderweg maakten we een stop om koffie te drinken.
In Green River deden we boodschappen en tankten we brandstof. Een supermarkt konden we moeilijk vinden. Green River bestaat hoofdzakelijk uit één rechte weg met allerlei lodges, restaurants, tankstations en hotels.
Bij een tankstation hadden ze een grocery, ze verkochten er geen enkel stukje fruit en er lagen 3 witte broden.
Dan maar verder kijken. Bij een kraampje langs de weg kochten we een meloen. Van de verkoopster hoorden we waar nog een supermarkt was.
Daar kochten we datgeen wat we eerder niet konden kopen.
We vervolgden onze reis naar Slickrock Campground. Een camping vlakbij Arches.
We kregen een plaats in de volle zon. Uiteindelijk zijn we nog van plaats veranderd.
We hebben eerst geluncht en reden toen naar Arches. Ook daar heb je toegang op vertoon van de annual pas.
Het lijkt wat eentonig te worden, maar dit is ook weer een prachtig mooi park.
We hebben bij het visitor center eerst nog wat informatie gehaald.
We kozen ervoor om eerst naar het einde van het park te rijden.
Onderweg maakten we weer de nodige foto's. Arches kenmerkt zich ook door rood gesteente, maar ziet er weer heel anders uit dan de vorige parken.
Arches heeft enorme wanden met rood gesteente en grote rond gevormde rotsen en diverse "zuilen". Arches betekent bogen en die hebben we ook gezien. Dat is best bijzonder, de bogen zijn gevormd door de wind en de enorme temperatuurverschillen in zomer en winter.
Het weer is een beetje afwisselend.
Het is steeds warm, ruim 30 graden, maar het is zo nu en dan ook zwaar bewolkt. Ook vandaag hebben we een beetje regen gehad.
We hebben met z'n 4en een wandeling gemaakt naar de Landscape Arch. Naast de mooie arch en andere rotspartijen zagen we ook een aantal herten grazen.
Victor en Nathan liepen nog naar de Delicate Arch.
Daarna reden we terug naar de camping, naar onze "nieuwe" plek met meer schaduw. Het begon al te schemeren dus we hebben niet veel meer gemerkt van zon en/of schaduw.
Lekker dat we airco hebben in de camper, want het koelt hier af naar iets meer dan 20 graden.
We slapen één nacht op deze camping met morgen weer een nieuwe bestemming: Mesa Verde.