Antilope Canyon en Grand Canyon

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 04-08-2017 07:20

Vanmorgen bezoeken we de lower Antilope Canyon, een ondergrondse Canyon die terracotta gekleurd is met veel mooie gewelfde rotswanden.
We hebben de tour geboekt van 10.40u, maar de vorige tours liepen al uit, ons vertrek is daarom ook later (ongeveer 30 minuten).
Het is maar liefst 44 graden boven de grond waar we gelukkig onder een afdak moesten wachten voordat we konden afdalen via een trap. In de Canyon is het iets aangenamer. Wat we daar zagen was werkelijk betoverend mooi. De zogenaamde slotcanyons zijn ontstaan door water en modder. De gids vertelde ons dat een aantal dagen geleden er in de lower canyon nog water heeft gestaan door hevige regenval. Wij hebben daar niets meer van gemerkt. We hebben behoorlijk wat foto's gemaakt.
De gids heeft ook nog een mooie foto van ons vieren gemaakt.
De tour duurde ongeveer een uur. In januari hadden we hier al tickets voor geboekt. Dat was maar goed ook, want je kunt hier niet zomaar op de bonnefooi naar toe.
We zijn daarna naar de camping gereden om te lunchen.
's Middags zijn we naar de Horseshoe-bend gegaan. Dat was ook vlakbij onze camping.
De Horsehoe-bend is een hoefijzervormige bocht in de Colorado-rivier. Bij de parkeerplaats werden we dmv een tekstbord gewezen op het dragen van goed schoeisel, om water mee te nemen en gewaarschuwd voor extreme warmte.
De wandeling er naar toe was niet extreem lang maar bestond wel uit een stuk omhoog lopen en een stuk dalen om vervolgens bij een meer dan prachtig uitzichtpunt te komen. Het was zeer zeker de moeite waard maar het was echt heel inspannend door de warmte.
's Avonds eten we bij een pizzeria in Page. We eten lekker buiten want het koelt niet snel af.
Als we terugkomen op de camping zijn onze badhanddoeken, wat zwemkleding en wasgoed verdwenen......
Oplettende "overburen" hebben gezien dat een stel de spullen heeft gepakt. We zijn er naar toe gelopen en we kregen alles weer terug. "Ze dachten dat wij weg waren gegaan en de spullen niet hadden meegenomen, dus hadden zij het maar gepakt."

Grand Canyon
's Morgens rijden we rond 8.30u  weg van de camping. We hebben er mooi weer bij. Zo rond 10.00u stoppen we om te ontbijten. Eerder was er nog geen plek geweest om even leuk te stoppen.
Onze stop is bij Tradingpost Cameron. Daar zit een enorme winkel die allerhande souvenirs verkoopt, zoals sieraden, t-shirts, tassen en nog zoveel meer. Ze verkopen er ook bewerkte leren riemen met zelfs een houder voor je revolver.
Het was leuk om er even rond te neuzen. Na het ontbijt en de winkel reden we via Flagstaff verder. Inmiddels zijn we dan in de staat Arizona.
In Flagstaff kopen we verse broodjes. Tot nu toe hebben we nog maar echt weinig lekker brood kunnen kopen. De kunst van het bakken van lekker brood verstaan ze in Amerika niet. Wij hebben het in ieder geval tot nu toe niet ontdekt.
Iets buiten Flagstaff begint de lucht te betrekken en al snel zien we het weerlichten in de verte. Al snel rijden we in de stromende regen.
Als we bij de nieuwe camping aankomen is het weer droog.
We krijgen onze plek toegewezen maar die hebben we snel geruild voor een andere.
Het is weer een KOA-camping, nu gelegen in Williams. Het terrein is niet echt bijzonder.
's Middags rijden we naar Grand Canyon. Dat wil zeggen naar Tusayan. Heel veel verder mag je niet met eigen vervoer. In het park is wel een parkeerplaats maar we nemen de gok niet dat deze misschien vol is.
We kunnen weer met een gratis shuttle-bus naar een centraal punt in het park. Daar vandaan kan je kiezen of je verder gaat met een bus naar de oost- of westkant.
Wij kiezen voor de westkant omdat we de zonsondergang willen zien, dat moet heel mooi zijn daar.
De eerste blik op de Grand Canyon is echt overweldigend, wat een enorme Canyon en wat enorm groot en diep.
We gaan naar Hopi-point want daar heb je de mooiste zonsondergang. Het gaat voor het grootste deel om de verandering van de kleuren van de canyon door de zon die ondergaat, dus de canyon waar de zon op schijnt voordat de zon ondergaat.
Natuurlijk zijn we niet de enige. Heel wat toeschouwers zijn er bij om het spektakel te zien.
Het is dan ook erg mooi om te zien. Met het weer hebben we ook geluk. Het is wel wat bewolkt, maar deze bewolking hangt ver weg en beletten niet het zicht op de Grand Canyon.
Als het schouwspel is afgelopen gaan we weer terug naar de bus.
Keurig worden we weer naar het centrale punt gebracht en rond 20.00u  waren we weer bij de camper.
We aten vanavond bij Wendy's in Tusayan, een soort Mc Donalds.
De rit naar de camping duurde uiteindelijk nog ruim 45 minuten.
Moe maar voldaan van deze weer bijzondere dag stappen we in bed.
(We hebben verder geen regen meer gehad)