Santa Monica Beach, Facebook en vliegen

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 10-08-2017 22:33

Santa Monica Beach, Grover Beach en Facebook

We reden op tijd weg omdat we vandaag nog Santa Monica Beach wilden "bezoeken".
We namen een iets meer noordelijke weg boven Los Angeles, maar qua drukte maakte dit niet veel uit. Het was weer erg druk tot aan Santa Monica Beach. Je zou denken dat iedereen daar naar toe ging.
Santa Monica Beach heeft een mooi breed en diep strand. Wij stonden op een parkeerplaats voorbij de pier.
Daar maakten we eerst een kop koffie voordat we naar de pier zouden lopen.
We liepen heerlijk langs de waterlijn langs veel mensen die genoten van de zee en het strand. Het was warm maar wel erg lekker door het windje wat er stond.
We zijn over de pier gelopen met wat winkels en restaurantjes en waar zowaar een kleine kermis met een reuzenrad te vinden is.
We zijn verder gereden over een deel van de Highway 1, een mooie route en een niet zo'n drukke weg meer na Santa Monica vlak langs de kust.
We reden langs Malibu Beach waar flinke huizen staan, dit is de plek waar veel celebreties een onderkomen hebben.
Onderweg zijn we nog een keer gestopt om te lunchen. Daar zijn we ook nog naar het strand gelopen, dat was een klein strand met veel rotsen voor de kust.
Rond 19.15u kwamen we op onze 1 na laatste camping aan.
Niet veel bijzonders, een geasfalteerd geheel met vaste standplaatsen. De receptie was al dicht maar er lag wel een kaart voor ons klaar in een houten bakje met ons plaatsnummer.
We konden er niet douchen want daar hadden we een sleutel voor nodig. Die krijg je alleen tijdens openingstijden van de receptie (tot 16.30u). Dus lang leve de camper met volledige uitrusting.
We zijn nog even naar het strand gelopen om getuige te zijn van een mooie zonsondergang.

Ondanks dat we langs een redelijk drukke weg hebben gestaan afgelopen nacht hebben we wel goed geslapen. Dit wordt onze laatste volle dag in Amerika vandaag. We staan speciaal vroeg op omdat we nog een mooi stuk van de kust willen zien, geheten 17 Miles drive.
Als we wakker worden begint het net licht te worden. Het is nog fris, iets wat we behalve de airco maar weinig gevoeld hebben tijdens de vakantie.
Het weer valt vandaag een beetje tegen. Grijs en bewolkt, we hebben zelfs nog wat regen onderweg. We besluiten ons plan te wijzigen in te gaan shoppen bij een grote shoppingmall aan de rand van San Francisco.
We kijken ook nog bij het Winchester Mystery House, een soort spookhuis. Het ziet er mooi uit wat we er van de buitenkant van kunnen zien. We gaan er niet naar binnen, want een één uur durende tour kost $ 37,00 per persoon.
Het is inmiddels wel mooier weer geworden. De zon is weer doorgekomen en de temperatuur is heerlijk. De shoppingmall is Amerikaans groot. Leuk om rond te kijken, veel kopen we er niet.
Dan gaan we naar onze laatste camping. We rijden via Silicon Valley, een technologisch bolwerk waar o.a. Microsoft, Google, Facebook en Apple gevestigd zijn. Er zijn ook 2 universiteiten waarbij de meeste afgestudeerden een baan vinden bij één van deze bedrijven. We rijden via het pand van Facebook.
Daar staat een grote "like-duim" bij de toegangsweg naar het pand.
Leuk om te zien hoor. Er staat zelfs een beveiliger die ervoor zorgt dat mensen veilig kunnen oversteken om een foto te maken bij de duim.
Dan naar de camping, die is er in de buurt, dit is ook een geasfalteerd geheel, net zoals de vorige. Er staan veel grote campertrailers, er zijn veel vaste standplaatsen.
We pakken er al onze spullen in en we gaan allemaal douchen. Schoner en mooier sanitair zoals hier hebben we de hele vakantie niet gezien.
Als we ingepakt hebben en weer op en top fris zijn rijden we nog naar "Mothership Apple" in aanbouw. Een enorm groot rond pand in aanbouw waar 13.000 mensen komen te werken. Het gebouw wordt geheel zelfvoorzienend, oftewel energieneutraal. Er is al een enorme tuin omheen aangelegd met enorme grote bomen, maar ook jonge aanplant.
Het in aanbouw zijnde pand vervangt de vele kleinere panden die in de nabije omgeving staan.
Na het bezoek van de buitenkant van Apple gaan we nog iets eten. We kunnen kiezen uit veel Aziatische restaurant(jes) en uit MOD-pizza (make on demand).
We gaan voor de pizza on demand en we laten allemaal onze eigen pizza samenstellen, die natuurlijk allemaal heerlijk smaken.
Ons laatste nachtje camper wordt dan een feit.

Camper inleveren en laatste American Breakfast.
Om 7.30u vertrekken we vanaf de camping en we ontbijten bij Denny's vlakbij waar we de camper moeten inleveren. We vullen de propaantank bij en dan naar de camper-verhuurder.
We zijn er mooi op tijd, alles wordt gecontroleerd en de kosten verrekend met de meer gereden Miles. Rond 11 uur worden we opgehaald en met een shuttle naar  de luchthaven van San Francisco gebracht. Daar moeten we nog de nodige uurtjes doorbrengen voordat we kunnen inchecken en vliegen.
Het is een veel minder drukke luchthaven dan Schiphol. We brengen onze tijd door met relaxen, beetje eten en appen met de thuisblijvers.

We kijken terug op een meer dan bijzondere en prachtige vakantie in Amerika. We hebben heel veel gezien, heel veel indrukken opgedaan. Een vakantie om nooit te vergeten.
Maar eerlijk is eerlijk het is ook fijn om weer naar huis te gaan.