Zaterdag 23 en zondag 24 september

Door Marijke en Jean - 25-09-2017 06:35

Dag aan al onze lezertjes,

Zaterdagmorgen zijn we al om 8.15u vertrokken want we willen op tijd zijn in Lake Louise voor de grote drukte. Toen we daar aankwamen waren we niet alleen er was al ontzettend veel volk . (iedereen wou precies voor de grote drukte daar zijn) . Lake Louise is een van de bekendste en drukbezochtste meer. Je hebt daar een mooi zicht op de gletsjer en alzo de weerkaatsing in het meer. Aan dit meer ligt er ook een Fairmont hotel met dezelfde glamour als het hotel in Banff. We zijn er even binnengelopen alhoewel het alleen voor gasten was bestemd maar dat kon je aan ons niet zien! Van hieruit wilden we naar Moraine Lake gaan (14km verderop) maar daar geraakten we niet omdat de parking daar al vol stond. Dan zijn we maar hogerop langs de Icefields Parkway naar Bow Lake gereden . Ook weer een prachtig en fotogeniek meer.Daar hebben we een wandeling gemaakt rond het meer en onze tocht verder gezet naar een .........   waterval. Wel een heel eind moeten gaan maar mooi! Dan zijn we weer verder gereden naar Bow Summit k Peyto Lake. Hier lag de sneeuw nog zo'n 15cm dik en moesten we over sneeuw en ijs wandelen tot op een uitzichtspunt over het meer. Dit was wel de moeite want het felgroene meer lag er prachtig bij in de zonneschijn. Weer massa's fotootjes genomen.

Vandaag stonden we op met met een stralend zonnetje en besloten we al richting Yoho National Park te gaan omdat we morgen verder trekken naar Revelstoke en dan zo via de alternatieve Bow Valley Parkway terug te komen naar Banff. Maar hoe verder we reden richting Lake Louise reden  hoe grijzer het werd . Dus besloten we maar niet verder te rijden en de afslag naar Bow Valley Parkway te nemen . Als we deze weg namen zouden we ook de meeste kans maken om wilde dieren te zien. (natuurlijk geen gezien). Het was een rustige weg met weinig verkeer. Regelmatig gestopt om te genieten van de mooie uitzichtpunten en dan gestopt aan de Johnston Canyon. Dit is een smalle kloof waar een onstuimige rivier met watervallen doorheen loopt. Door de kloof is een wandelpad aangelegd tot de Lower Falls en de Upper Falls. Hier was het wel ontzettend druk. Maar wij zijn dan verder gewandeld tot aan de Inkpots. Dit zijn 5 plassen die verschillende kleuren hebben door de snelheid van het water die de mineralen moeten oplossen. Zeer mooi . Hier zijn we ook Belgen van tegen Gent tegengekomen en hebben we de wandeling (10km) terug samen gemaakt.                                     Daarna zijn we rustig terug naar het hotel gereden nog steeds in de hoop wilde dieren te zien maar niks hoor.             Deze avond zijn we in het stadje lekker gaan eten in een bekend restaurant "De Keg". Toen we terug in het donker naar ons hotel reden kwamen we in de stad toch zeker geen twee rendieren tegen die nog begonnen te vechten. Mooie afsluiter van de dag.