Maandag 25 en dinsdag 26 september.

Door Marijke en Jean - 27-09-2017 05:34

Hallo,

We zijn gisterenmorgen onder een stralend zonnetje vertrokken naar Revelstoke. We reden nu door het Yoohoo National Park tot aan onze eerste stop aan de Takakkaw Falls. Eerst een korte wandeling tot daar met mooie vergezichten en dan een indrukwekkende waterval van 245m hoog. Dan vervolgden we onze rit naar de Natural Bridge en Emerald Lake. Het zonnetje was ondertussen verdwenen maar we hebben  toch een stukje rond het meer gewandeld. Hier hebben we de tijd weer ingehaald en was alles weer een uurtje vroeger, dus terug 9 uur verschil met thuis. Daar het nog vroeg in de namiddag was besloten we een wandeling naar de Hoodoos te maken . We kwamen aan het vertrekpunt aan helemaal verlaten wat een grote uitzondering was maar we besloten toch maar de tocht te maken .We vertrokken aan een verlaten camping en moesten een riviertje oversteken en dan begon de steile klim naar boven! Het was vandaar nog 1.600km maar met een steiging van 300m . We hebben wel afgezien maar eens boven was het de moeite waard. Veel fotootjes genomen en dan terug naar beneden. Niemand gezien op de hele weg behalve een paar Rangers die bomen aan het zagen waren. Eens beneden de weg verder gezet naar Revelstoke en geen cafeetje onderweg gezien om iets te drinken. Rond 18u aangekomen in het hotel. Douchen en uitrusten!

Vandaag in Revelstoke hebben we het Mount Revelstoke National Park gedaan. Rustige weg naar boven met weer enkele mooie uitzichtspunten. Eens boven hebben we daar enkele korte wandelingen gedaan. Een naar het Firehouse en ook nog de First Footsteps wandeling. In de namiddag zijn we ook nog naar het Railway Museum geweest. Hier vind je alles wat je wil weten over Canada's spoorweggeschiedenis. In het museum staan heel veel voorwerpen en uitleg over het aanleggen van de Canadian  Pacific Railway. Het was heel leuk en interessant . Hier zien we ook regelmatig treinen maar het zijn allemaal goederentreinen en ontzettend lang soms wel vier kilometer. Dus als je voor een overweg staat kan dat lang duren!  Dit was ons dagje van vandaag en morgen vertrekken we verder naar Kelowna.