Moab -Arches

Door Ed en Marina Schut - 13-09-2017 00:56

Vandaag naar Moab gereden, een plaatsje bij Arches N.P. Vanmorgen vroeg vertrokken en moesten een heel stuk via de Interstate om Salt Lake City uit te komen. Het was natuurlijk spitsuur. Op een weg met 5 tot 6 banen ( aan 1 zijde) tufte ik met de camper tussen al het verkeer.  Je wordt zowel rechts als links ingehaald, omdat iedereen in zijn eigen baan blijft. Met de camper reed ik zo tegen de 100 km per uur.  In vergelijking met Nederland is het rijden hier toch ontspannender. Je hoeft nauwelijks af te remmen als je ook maar in je eigen baan blijft.

Nadat we de interstate af waren gingen we verder via highway 6. Een prachtige route tussen de bergen door met diepe kloven. In de buurt van Arches/Moab werden de rotsen steeds roder van kleur. Een prachtig gezicht.

We hadden geen camping besproken. We hadden er 3 op ons voorkeurslijstje staan. De 1e in het park zelf (heel basic) maar deze was gesloten tot voorjaar 2018 ivm renovatie. We willen 3 overnachtingen hier maken. Om op de dag na aankomst Arches te bekijken/rond te rijden en de dag daarna naar het Dead Horse Point State Park te gaan.

Aangekomen bij camping nr 2 konden we geen 3 dagen blijven. We konden1 nacht blijven. Ondertussen bleek via internet dat het heel druk was op alle campings dus we hebben het aanbod van 1 nacht maar genomen. Men maakt ook wel gelijk misbruik van de situatie, voor deze ene nacht moesten we 72 dollar betalen.zoveel hebben we in de afgelopen periode nergens betaald. We hebben nu verder gekeken op internet en zijn een wat primitiever camping tegengekomen (15 minuten hiervandaan) en hebben deze voor de volgende 2 nachten gereserveerd. We hebben daar natuurlijk geen internet. Dus ons volgend verhaal zal dus wat later komen.

We zijn vanmiddag gelopen naar het dorp Moab. Het is hier bloedheet. We gingen ergens een ijsje eten en ik hoop dat het lukt om de foto hiervan te downloaden.

Dus morgen en overmorgen de parken in met onze camper. We zijn de grens van 2000 Miles(3200 km) ondertussen gepasseerd. We hebben 3.000 Miles vooraf ingekocht, dus dat zullen we denk ik wel redden

groeten van Marina en Ed

Mirjam and co 13-09-2017 02:22 {{button-49129}}

Goh je zou niet verwachten dat het zo druk zou zijn.

Beet heeft een weekend weg geboekt voor dat eerste weekend voor mijn verjaardag. Weer je dat alvast even. We hebben een drager voor de scooter gekocht zodat hij zo achter de auto aan kan. Morgen nog even de scooter regelen.

Geniet er nog even van. Wij tellen al af 😀

Gea Hiddingh 13-09-2017 10:10 {{button-49146}}

Ed en Marina,

Dank je wel voor de leuke reisverslagen die jullie iedere keer sturen en natuurlijk ook de hele mooie foto's. Zo reizen we op een goedkope manier met jullie mee.

Wat zullen jullie veel indrukken onderweg opdoen en pffff ik vind het knap hoor dat rijden in die grote camper. Heel veel respect. Het zal wel weer wennen zijn, als je in Nederland in je eigen auto op onze wegen rijdt.

Veel plezier de komende dagen en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.

Liefs,
Gea

Fenny en Bé. 13-09-2017 15:49 {{button-49158}}

Moedig Ed, om met zo'n groot gevaarte in die druktete rijden. Wat zal hetgenieten zijn. Goede reisverder. Lieve groet.