Canyonlands en Montrose verslag van 2 dagen

Door Ed en Marina Schut - 16-09-2017 04:05

Hallo allen,

Donderdagmorgen zijn we gereden naar Canyonlands NP.  Webhadden  Dead Horse in gedachten, maar besloten op advies van anderen naar Canyonlands NP te gaan. Na de toegang tot het park rijd je door een prachtig landschap met mooie vergezichten over de Colorado rivier. Je bent nog in Utah maar kijk uit op Colorado. Ook weer veel foto's genomen. Uiteraard zijn er veel wandelwegen, maar deze zijn dus niet voor ons bestemd.  Er loopt een rechte asfaltweg naar boven en daar aan het eind heb je een prachtig uitzicht. Je kunt niet harder dan tussen de 15 en 30 Miles per uur rijden. Er zijn ook een aantal zijwegen die weer doodlopen. Toen we aan het eind waren, zagen we heel veel lichtflitsen. We hoorden gedonder en bliksem te keer gaan. We hebben 1 foto kunnen maken waarop een lichtflits te zien is. Op de terugweg naar de uitgang van het park kregen we een enorme hagelbui , de weg was helemaal wit. Toen we weer beneden waren op de highway op weg naar de camping barstte het onweer los. Het begon te stormen, een hele zware regenbui. De lucht trok helemaal dicht. Je kon niets meer zien. Ook viel er veel zand uit de bergen. Iedereen ging aan de kant staan , want je zag werkelijk niets en de weg stond blank. Terwijl wij aan de kant stonden, voelden we de camper heen en weer dansen, zo stormde het.  Na ruim een kwartier konden we weer verder rijden. Op onze primitieve camping was de grond ondertussen ook wat modderig geworden.

Vrijdag: We zijn weer vertrokken van de wat primitieve en afgelegen camping. We zijn naar Montrose gereden, om de Black Canyon of the Gunnisson te gaan bezoeken. Dit is 1 van de langste, diepste en smalste kloven ter wereld. We konden voor de route kiezen tussen een deel via de interstate en de rest via andere wegen of de interstate mijden. Voor dat laatste hebben we gekozen. We hebben dat wel geweten. Een prachtige route, maar heel veel haarspeldbochten, u bochten etc. Sommige stukken kon je niet harder dan 15 Miles p/u.  Het was zeer vermoeiend rijden. We kwamen weer langs besneeuwde bergen en zaten zelf ook vrij hoog.  De bedoeling was om 2 nachten te verblijven, zodat we morgen de tijd hebben om de Black Canyon te gaan bezoeken. Aangekomen bij de camping die we op ons lijstje hadden staan, bleek deze helemaal vol te zitten. We hadden onderweg een RV campsite gezien en zijn daar naar toe gegaan. Gelukkig hadden deze nog plaats en hebben 2 nachten besproken.

Vanavond zijn we voor de 1e keer voor ons avondeten naar een restaurant gegaan. Wel weer 9 Miles heen en terug met de camper. We hebben bij Apple Bees gegeten.  Marina een steak van 170 gram en Ed een steak van 225 gram.

Wat het weer betreft het is wat koeler geworden, maar je kunt nog steeds zonder vest of jas naar buiten. We lazen wel net dat in Yellowstone Park er natte sneeuw gevallen was en 's-nachts gaat vriezen tot -8 graden C. We zijn blij dat we Yellowstone vorige week gedaan hebben en we toen hebben lopen puffen van de warmte , alleen 's-morgens was het een enkele graad boven nul.

Hartelijke groeten allemaal, we proberen ook een paar foto's te downloaden