31 juli 2017 Whitehorse

Door B. Belder - 13-08-2017 12:42

We hebben niet zo lekker geslapen. De camper naast ons had heel de nacht de generator aan en dat maakt toch wel herrie. Niet normaal hoeveel mensenhaar hebben overnacht. We ontbijten even bij de Mac maar deze is zo klein. Ze snappen er niet veel van en hebben maar weinig in het assortiment.

We doen nog een laatste rondje langs wat winkels. Ik koop nog een agenda en het boek van Into the wild. Daarna rijden we met de camper naar een supermarkt waar we ons overgebleven eten kunnen droppen. Dit gaat naar de voedselbank. Het is toch zonde om het weg te gooien. Uiteindelijk hebben we 5 tasjes met eten, wc-papier, tafelkleed en pan.

Op de terugweg lunchen we nog even bij een restaurant en dit is erg lekker.

Nu gaan we nog even tanken en de vuilwatertanks legen. Dit kan naast de Walmart. Daarna is het nog een minuut rijden en dan zijn we weer bij Fraserway.

We parkeren de camper en gaan naar binnen. We moeten nog even betalen voor de extra kilometers. Uiteindelijk hebben we 4200 kilometer gereden. En die man gaat nog even in de camper kijken. Tijdens het rijden is de lat van de wc deur los gegaan. Hier horen we verder niets over. Dan brengt hij ons naar ons hotel.

In het hotel regelen we gelijk een taxi voor vannacht.

Vanaf hier gaan we lopen richting de SS Klondike. En daarna lopen we door de Whitehorse Fishway. Dit is een soort dam waar de zalmen via een andere weg veilig door de dam kunnen. Er zijn nog niet zoveel vissen. Uiteindelijk zitten er 2 zalmen in de bak. Dit valt een beetje tegen.

Daarna lopen we weer terug richting het centrum. We gaan eten bij Salmon en Ribs. Een heel leuk restaurant, in echte Yukon stijl. Overal nummerborden en antiques, drinken uit mason jars en eten uit een goldpan. Super leuk! Het eten is ook echt heerlijk. Daarna naar het hotel en de koffers nog eens checken.

We gaan op tijd slapen want we moeten er erg vroeg uit.