Vrijdag 1 september tot dinsdag 5 september

Door Goud - 05-09-2017 19:51

Vrijdag 1 september

We konden om 1 uur onze camper ophalen en zijn in de ochtend in het hotel gebleven. Weer is heerlijk circa 26 graden.

Daar hebben we ook ontbeten, pancakes met fruit en granola met fruit en yoghurt,  heerlijk en free refill koffie.

Om half een zijn we naar het verhuurbedrijf gebracht met een taxi.

Onze naam stond al op het bord maar zo werkte dat niet gewoon in de rij staan dus. Na afhandeling van het papierwerk kregen we onze camper.

Extra stoeltjes gehuurd en uitleg gehad. De verhuurster maakter nog een opmerking over GPS die Wout aan het installeren was, niet nodig "its easy here".

Eerst op zoek naar een wall mart en tankstation. Op de tomtom snel er een gevonden en een vracht boodschappen gedaan , weer wennen aan de inhoud van de verpakkingen , groot!

Daarna op pad , na circa een half uur was de stroom op van onze Tom Tom en bleek de sigarettenaansluiting het niet te doen. Jammer van alle voorbereidingen maar Tom Tom ingeruild voor Assie Assie met kaart.

Tank zat nog voor een kwart vol dus hoefden maar 150 liter af te tikken.

Wel normale benzine voor  1,08 canadese dollar.

Helaas zaten we over onze limiet heen van de visa en werd de giropas niet geaccepteerd en mosten we met contant geld betalen.

Om ca 6 uur reden we Banff in , we waren de camping voor bij gereden en gingen eerst nog maar even pinnen . Gelukkig daar deed de giro het wel!

Onderweg hadden we het al gezien dat iedereen angstig is voor bosbranden , daarom was er een fireban en alcoholban op de camping in Banff national Park.

Lekker gegeten en we hebben het gered tot een uur of tien.

Zaterdag 2 september.

Lekker geslapen , nog wel een paar keer wakker geweest . We staan vlak bij het toiletgebouw, een douche met een douchegordijn niet heel erg schoon maar wel lekker warm water.

We gaan vandaag naar lake Louise via de oude highway , een rit van circa 70 kilometer. Drie jaar geleden hebben we dit stuk ook gereden , maar het blijft mooi. Bossen , bergen en de Bowriver.

Het is labourweekend in Canada en erg druk, dat merkten toen we aankwamen bij Lake Louise , alle parkeerplaatsen waren al full en alleen bereikbaar met een shuttlebus van downtown. Omdat we hier al eerder geweest waren zijn we terug gereden.

Onderweg een kleine trail gedaan , koffie gedronken en in Banff op zoek gegaan naar een liqourstore voor wijn en bier.

Ook hier was het superdruk en belanden we in een   canadese paardenparade.

Rest van de middag rustig aan gedaan , stiekum bier en wijn gedronken en campers en fifth weels bekeken, onze camper is maar klein daar.

Het was wel warm maar het waaide heel erg hard.

Morgen op pad naar Waterton national park.

Zondag

Vanmorgen op pad naar Waterton National park , een rit van circa 370 km.

Eerst richting Calgary gereden via de 1, bij Kananaskis de 40 South op, mooie route langs skigebieden en national parken , gestopt om koffie te drinken en van het uitzicht te genieten.

Getankt in de buurt van mount armstrong en toen naar Longview.

Een aantal mountain-sheeps gezien en overal wildlife borden gezien . Nieuw woord ontdekt "texas gate" dat betekent wildrooster .

Bij longview kwamen we erachter dat er een wieldop verdwenen was , waarschijnlijk door de texas gate.

Via de 22 , de 507 en de 6 naar Waterton gereden. Voor het park zagen we een donkere lucht, die vanuit de bergen in een strook naar het oosten ging, de zon was door die donkere lucht vuurrood gekleurd.

Bleek een bosbrand te zijn in het noordelijke deel van watertonpark.

Jammer een aantal mooie trails , bijv. Red rock canyon is afgesloten.

Ook hier was het druk, gelukkig hadden we gereserveerd.  In de avond bij de trapper mountain grill gegeten.

In de avond bij de koffie zagen we vier herten over de camping struinen op zoek naar gras, omdat her al schemerde zagen we ze pas toen ze heel dichtbij waren .

Camping is oke , lekkere douches maar geen wifi. Ook in het dorp niet.

Maandag 4 september,

We raken over onze jetlag heen , wel vroeg op .

Vandaag gaan we een trail doen vanaf de camping naar de lake Bertha falls.

De herten waren er weer, gaaf hoor.

De trail was gaaf , omdat bijna alle andere trails door de brand afgesloten zijn is het hier best wel druk.

Vlakbij de waterval kwam er een stel naar ons toe met een verhaal dat er 100 yards terug een cubb gezien was , alleen beschermd door onze berenbel gingen we verder maar hebben niets gezien. Over die bel werden grapjes gemaakt en ja toch maar kijken voor berenspay.

In de middag naar het hotel prince of wales gelopen, dit hotel is schitterend gelegen op een klif en kijkt uit op het dorp. De mensen die daar weken zijn gekleed in kilts.

In de middag heerlijk in het zonnetje gezeten en bij de camper gegeten.

In de avond kwamer de herten weer, nu drie.