Woensdag 27, donderdag 28 en vrijdag 29 september

Door Goud - 30-09-2017 07:01

Op de camping rustig aangedaan , alles al een beetje schoongemaakt. Het is erg mooi weer, om een uur of elf gaan rijden richting de kust.

Mooie omgeving, veel groen ook de huizen zien er verzorgder uit als aan de andere kant van het gebergte.

In Anacortes aangekomen eerst weer even langs het visitercenter. Daar gevraagd naar een kaart van de omgeving , leuke campings en natuurlijk hoe het zit met whale watching hier.

De mannen zeiden , jullie hebben geluk hiernaast kan je boeken voor een trip morgen. We keken elkaar en zeiden we doen het.

Wout was helemaal in zijn nopjes, stond nog op zijn verlanglijstje, hij was nog steeds teleurgesteld dat we drie jaar geleden geen walvissen op de tocht gezien hadden behalve eentje vanuit de ferry.

Toen op naar de camping, een gemeentecamping tussen hele hoge bomen gelijk aan de kust. En ja hoor As spot weer een hert.

Gelijk voor twee nachten geboekt en een wandeling gemaakt naar de kust.

Schitterend, wat een rust, mooi weer, zeevogels en af en toe vinnen van dolfijnen en in de avond een schitterende zonsondergang. Dat belooft wat voor morgen.

Onderweg nog hout gescoort dus in de avond weer gezellig bij het vuur .

Donderdag,

Na het ontbijt op pad naar Anacortes, nog even hout gehaald voor de laatste avond en een starbuck en toen aan boord.

We gingen aan boord van de mystic sea, kennis gemaakt met schipper Eric, en toen op pad door de eilanden rondom san juan.

Wat mooi hier zeg, we boffen met het weer , strakblauw , op zee wel fris maar goed te doen.

We zien zeehonden , dolfijnen , zeeleeuwen en de schipper gaf aan dat er een groep orka's gespot was in de strait of Georgia, op zo' n twee uur varen van Anacortes.

En ja hoor toen zagen we ze, een groep van vijf , zes orka's , grote en kleinere die omringd door een aantal boten met ons op zwommen .

Ongeveer een uur hebben we kunnen genieten van dit spektakel, soms kwamen ze uit het water en de ohhhhs en ahhhs waren constant te horen.

Op de terugweg zagen we nog een zeeolifant , wat schijnbaar redelijk zeldzaam is.

We hebben genoten,

Na het eten koffers gepakt en nog even bij het vuur gezeten.

Vrijdag

We hebben de wekker gezet, het regent zachtjes, na het ontbijt en natuurlijk koffie gaan we op weg. Eerst even de tanken van de camper legen bij de dump, om acht uur vertrekken we.

Toen we de camping afreden zagen we nog twee herten.

Voor de grens de tank met propaan bij laten vullen en toen de grens over bij peace arche, viel mee, duurde nog geen tien minuten en de douanier wenste ons "have fun" toe.

Net voor elf uur reden het inleverstation op, na een korte controle, een uitleg waar de wieldop was gebleven moesten we in de rij voor de papierwinkel, alles was verder goed en de borg zou terug gestort worden.

Gelukkig verder geen gedoe, en daarna met een taxi naar ons hotel dichtbij de airport.

Ingecheckt , de boarding passen voor morgen laten printen en daarna naar de metro gelopen , een kilometer, om naar Vancouver downtown te gaan.

Binnen een half uur inclusief  het lopen zaten we in de binnenstad die we nog kenden van drie jaar terug.

Leuke winkels gezien , natuurlijk koffie bij Tim Horton en de winkelstraat bij de riverfront doorgelopen. Je ziet veel leuke jonge mensen maar ook veel bedelaars, die bijna smeken om een dollar om eten te kopen.

Om vijf uur houden we het voor gezien en gaan met de metro terug. We eten vanavond bij het hotel.

Het hotel zit vol en overal is het gezellig druk, natuurlijk komen we weer een bus met chinezen tegen.

In de avond hebben we de films en foto's op de harde schijf gezet.

Morgenochtend nog ontbijt hier en dan om twaalf uur naar het vliegveld we vertrekken hier om tien over half vier in de middag en komen om tien uur in de ochtend op Schiphol aan.