Wells Grey

Door Mariette Kops - 19-09-2017 05:26

Na een koude heldere nacht is de zon er de volgende dag al vroeg bij!  Boven het blauwgroene water in het meer hangt een dampende nevel. Ik haal snel het fototoestel voor de dag maar het is moeilijk om de juiste sfeer te knippen. Het is niet te vergelijken met wat ik in werkelijkheid voor me zie, zo ontzettend mooi !!! Maar waarschijnlijk ben ik ook niet zo'n goede fotograaf...

Vandaag staan de watervallen in Wells Grey op ons programma, we gaan voor de 3 grootste. We moeten hiervoor toch nog zo'n 60 km.het park inrijden, maar de moeite waard! Niet zozeer de watervallen, want zoiets dergelijks zagen we al eens eerder, maar het landschap er om heen, de diepte en de uitgesleten lagen van rotsgesteente in allerlei kleuren zijn indrukwekkend! Het park is heel dicht begroeid met allerlei planten en bomen, afgebroken takken dik begroeid met mos, reuzevarens, alles over en door elkaar heen, een oerwoud! Ik vind het af en toe een beetje eng, zeker als je dan een tijdje niemand meer tegenkomt. Tot nu toe zagen we alleen maar muizen en eekhoorns, maar een beer tegenkomen, lijkt me geen pretje! Op de terugweg zien we nog wat overstekende koeien, dan hebben we het wel gehad met de dieren voor vandaag.... tenminste ... jan vind nog een dode kip of fazant of zoiets in de gril onder de motorkap.... hoe die daar nu komt? Misschien aangereden.

Eenmaal op de camping hebben we nog een filmpje gemaakt voor onze kleine Liv, die we wel missen hoor. Zo begrijpt ze misschien waar we al die tijd zijn. 'Savonds eten we in het restaurant op de camping. Tot nu toe steeds zelf gekookt of gebarbequed. Het restaurant staat aan het meer, kunnen we mooi nog van het uitzicht genieten.

Vanochtend hadden we om 9.00u. Nog een "belafspraak" (whatsapp) met Liv. Leuk om haar en de kleine Raf te zien. Daarna zijn we naar het plaatsje Blue River, zo'n 100 km verderop, aan de oostkant van het park, gereden. Hier hebben we de Riviersafari gedaan.. dan ga je met een klein gezelschap en excursieleider op een open bootje de rivier en vervolgens een meer op, in de hoop beren te zien. Zwemvest, windjack, regencape (voor het geval dat...) aan en deken mee. De boot ging hard over het water om vervolgens stilletjes naar de oever te varen. En jawel hoor..... na wat rondvaren zagen we een zwarte beer tevoorschijn komen uit de struiken langs waterkant.. .was nog een jonkie, maar het was er een...hij (of zij) scharrelde een tijdje rond op de keien en verdween ten slotte weer ... verderop, o.l.v. Ben (excursieleider) nog eens uitgestapt voor een korte wandeling... enfin, boottochtje was geslaagd want ook vanaf het water was de omgeving weer een plaatje.

Vannacht kamperen we op een camping iets verderop, gisteravond nog snel even gemaild. Niet echt een toplocatie maar we zitten vlak aan de weg richting Jasper in de Rocky Mountains. Morgen zo'n 250 km. Te gaan...moet lukken toch....