Dag 12: van Bryce Canyon naar Page

Door Allard & Desire - 21-09-2017 06:39

20Sep17 – Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan, dit was de eerste keer dat het ijskoud was. Snel onder de douche gesprongen en daarna een dikke trui en sjaal om, bbrrr. Je zit op grote hoogte waar het dus erg koud kan worden, tip voor de gene die nog gaan, neem een lange broek en trui mee :)

Om 09:00 uur gingen we met de shuttle bus weer richting Bryce Point, deze keer gingen we wel de Rim Trail doen, ook erg handig voor vandaag, omdat de route eindigt bij onze camping. We liepen langs de rand van het plateau langs alle uitzichtpunten. Omdat het nog lekker vroeg was liepen we heerlijk met z’n tweetjes in alle rust de trail. Het enige wat we hoorde waren vogeltjes en geritsel in de struiken van de Uinta chipmunk, een heel lief, klein, schattig eekhoorntje. Voor de rest hebben we de hele weg genoten van de prachtige omgeving, aan de ene kant hadden we veel groen en bomen en aan de andere kant de Bryce Canyon, echt een geweldig mooi contrast.

Aan het einde van de tocht kwamen we nog een groepje kinderen tegen die een rondleiding kregen van een echte ranger. Ze moesten plechtig zweren dat ze respect zouden hebben voor de natuur, de wilde dieren en elkaar, erg leuk om te zien hoe enthousiast ze waren. Ik denk dat ze op dit moment later als ze groot zijn allemaal een echte ranger willen worden, hihi :D Dit is pas een leuk schoolreisje.

Na onze wandeling gingen we op pad richting Page, het volgende stadje waar we 2 nachten zullen verblijven op camping Page campground. De rit van vandaag was qua afstand redelijk te doen, zo’n 3 uur rijden. Het eerste stuk van de rit was dezelfde weg als van Zion naar Bryce Canyon. Erg mooi, maar inmiddels bekend terrein. Van het tweede gedeelte van de rit wisten we dat het door een gebied zou gaan waar vroegen veel western opgenomen waren, dus dat beloofde wat!  De omgeving straalde inderdaad echt de sfeer uit van de westerns en je was bijna onbewust in de verte aan speur naar een eenzame cowboy of een postkoets :)

Onderweg konden we weer genieten van de prachtige verschillende landschappen. Eenmaal in het stadje Page hebben we een boodschapje gedaan en pas voor de derde keer nog even snel een hamburger gescoord bij de Big M :p Doordat we met de camper zijn en veel zelf koken vind ik dat we het best goed doen met gezond eten, of in ieder geval gezonder dan vette hap van de fastfood restaurant hihi. Op de camping heb ik nog even een wasje gedraaid, want ja dat gaat ook allemaal gewoon door als je met een camper op pad bent :P en je wilt natuurlijk wel in frisse kleding rond lopen :D  Straks nog even koken en eten en dan nog even lekker relaxen.