Dag 18: Morro Bay

Door Allard & Desire - 27-09-2017 06:34

27Sep17 – Vandaag was ons eerste soort van uitslaapdag. De wekker ging om 08:00 uur, we hebben ons rustig aan klaar gemaakt en ontbeten. Voordat we op pad gingen hebben we eerst nog even snel een wandeling naar het strand gemaakt en daar nog heel eventjes van de omgeving en de stilte genoten. Daarna hebben we alles weer rijklaar gemaakt en zijn we richting Pismo Beach gereden, hier hadden we namelijk een camping gezien die ons wel leuk leek om te overnachten.

Onderweg namen we natuurlijk weer de Highway One. Eenmaal bij Pismo Beach aangekomen besloten we om Highway One nog wel even iets verder te rijden, we hadden gelezen dat Morro Bay en Piedras Blancas ook erg leuke plekjes moesten zijn om even aan te gaan. Onderweg kwamen we door een agrarisch gebied waar veel groente en fruit geteeld werd, erg leuk om te zien, namelijk iets herkenbaars uit Nederland al die tractors :p

Toen we aankwamen in Morro Bay vroegen we onszelf af wat we hier eigenlijk precies wilden zien, er ook over nadenkende dat straks terug rijden naar Pismo Beach eigenlijk een beetje onzin zou zijn. Allard had gelukkig ook al een camping in Morro Bay bekeken en we besloten om die maar even op te bellen om te vragen of zijn nog plek hadden voor vannacht. De vriendelijke man aan de telefoon vertelde ons dat er voldoende plek was en dat we gewoon langs konden komen. De vraag was, gaan we direct die kant op of gaan we nog ietsje verder de Highway One op? Het leek mij handiger om eerste een plekje op de camping te regelen voordat we verder zouden gaan.

We kwamen aan bij camping Morro Dunes gelegen bij de Morro Rock, een opvallende rots langs de kust in de zee. Nadat we ons ingecheckt hadden reden we naar ons plekje toe en besloten om er een stranddagje van te maken. Nadat we de camper weer hadden geïnstalleerd en de koelbox vol gegooid hadden met drinken gingen we richting het strand. Vanaf ons plekje gingen we een hek door en stonden we direct in de duinen, het was net Schier :p Ook hier waren schelpen te vinden alleen dan wel een ander bijzondere soort, het is een soort platte steen met een bloemetje erin, heel apart om te zien. Eenmaal op het strand klapten onze stoeltjes uit en zijn lekker gaan pootje baden in de Pacific Ocean, waarvan het water overigens ijskoud is, maar wel lekker om even af te koelen :)

Na een dagje strand hebben we ons eventjes opgefrist en zijn we richting het vissers dorpje Morro Bay gelopen 10 minuutjes verderop. Onderweg er naar toe hoorde we in de verte zeehonden brullen, ik had ook gelezen dat het mogelijk was om ze in Morro Bay naast de zee otter te spotten. Daar aangekomen gingen we snel even via Trip Advisor kijken wat een goed restaurant was om te gaan eten. Toen Allard even van zijn telefoon omhoog keek spotte hij direct een zee otter die lekker aan het rond dobberen was in de haven. Snel onze camera’s erbij en filmen maar, heel toevallig kwam er ook even een zeehondje voorbij gezwommen, leuk om te zien :)

Na een aantal recensies gelezen te hebben gingen we bij een hapje eten bij Tognazzini’s Dockside restaurant. We bestelden een mix plate met verschillende soorten vis, want ja je eet natuurlijk wel vis in een vissers dorpje :) Ook bestelden we een heerlijke fles lokale chardonay die erg goed smaakte naast het overheerlijke vis wat we voorgeschoteld kregen. Na onze buikjes volgegeten te hebben zijn we in het donker bij maanlicht weer terug gelopen naar de camping om daar nog rustig bij de camper te vertoeven. Morgen richting onze laatste camping waar we nog twee nachtjes zullen verblijven.