Dag 20: Moss Landing

Door Allard & Desire - 29-09-2017 07:56

28Sep17 – Onze laatste dag. Op de planning stond de Whale Watching Tour in Moss Landing die we gisteren hebben geregeld via de site van Sanctuary Cruises. Allard wou toch nog graag deze tocht doen, omdat het zien van walvissen nog op zijn lijstje stond :) De tour zou om half 10 beginnen en we moesten een half uur van te voren aanwezig zijn dus hadden we de wekker weer lekker vroeg gezet zodat we niet te laat zouden komen. Bij het loskoppelen van de camper greep Allard bijna een kikkertje die zich verstopt had op de handgreep van de adapter, iieehh!  :p

Als tip hadden we gelezen dat we ons warm aan moesten kleden in laagjes, omdat het vaak door de wind koud wordt aan boord. Dat warm aankleden was niet alleen nodig voor de bootreis, maar ook bij het opstaan was het weer ijskoud in de camper brrrrr. Aan gekomen bij de haven van Moss Landing hebben we de camper geparkeerd en moesten we voor het eerst in Amerika een ticket kopen om daar te mogen staan. Toen we daar uitstapten was het buiten alweer opgewarmd en waren de dikke truien niet meer nodig. We moesten ons melden bij een aardig vrouwtje die ons die dag mee op tour zou nemen en ons alles over de dieren in en om de zee zou vertellen.

We begonnen de tocht, in de haven waren al genoeg dieren te spotten, zeeotters, verschillende soorten vogels (meeuwen, reigers, pelikanen enz.) en zeeleeuwen die we weer van ver hoorden brullen :D Onze tourgids stelde af en toe vragen over de diersoorten die we op dat moment zagen. In het water zagen we twee meeuwen een grote bruin achtige en een gewoon wit grijze, de vraag was wat er gaande was tussen deze twee meeuwen. Wij dachten dat het twee verschillende soorten meeuwen waren, maar we kwamen er achter dat de grote bruine het jong was en dat het dier om eten vroeg bij de ouder. Zo leer je nog eens wat :D

Eenmaal op open water was het opletten geblazen want we moesten zelf ook aangeven bij de kapitein of tourgids als we een walvis soort zagen. Het was ook tijd om onze truien toch maar weer aan te doen, want op zee was het toch wel een tikkeltje te koud om in een t-shirt te zitten. Na een tijdje varen zagen we opeens in de verte een bultrug omhoog springen, we gingen met de boot de richting op waar we de bultrug zagen en daar waren ze een paar prachtige bultruggen die af en toe boven kwamen om te ademen, wat een geluk hadden we :D Op een gegeven moment werden we zelfs omringd door bultruggen en een groep zeeleeuwen (stuk over 300) die samen achter dezelfde prooi aan zaten,  een schol vissen in het water, dit was echt een prachtig gezicht wat een mooie beesten, het was net of we ons in een BBC sea life serie begaven :) Voor de mensen die mij op facebook hebben zie daar de filmpjes die ik ervan gemaakt heb.

Na onze boottocht zijn we terug gereden naar de camping, zodat we alvast de koffers konden pakken en de camper alvast een beetje netjes konden maken om in te leveren. Nadat we een gezellig praatje hadden gemaakt met onze super aardige Amerikaanse buurvrouwtjes zijn we nog even lekker in het zwembad gedoken en hebben we nog heerlijk kunnen genieten van de zon. Onze laatste avond op de camping was ingegaan, nog één keer een maaltijd bereiden en eten in de camper. Ook hadden we nog allemaal spulletjes over en besloot ik aan een Nederlands stel die tegenover ons stonden te vragen of ze nog belang hadden bij een aantal spullen, maar het bleek ook hun één a laatste dag te zijn en ook zij moesten van hun spulletjes af. We raakten aan de praat over onze reizen en omdat zij nog niet wisten wat ze morgen precies zouden gaan doen hebben we ze aangeraden om de Whale Watching tour te gaan doen, deze tip hebben ze van harte aangenomen en hebben direct gereseveerd  :D

Ok, nu is het echt zover we gaan nu lekker slapen om morgen weer terug te vliegen. Aaahhh we willen nog niet naar huis, Amerika is echt veel te mooi en er is nog zoveel moois te zien :( Een goede reden om zeker nog weer eens terug te komen, voor nu lekker slapen en dan morgen weer op to the Netherlands.