Dag 18 Pacific Rim National Park

Door onze vakantie door West Canada - 28-09-2017 05:54

Als we wakker worden begint net het zonnetje door de mist te prikken. Het lijkt een mooie dag te worden qua weer.

Na het ontbijt vertrekken we richting Ucluelet. Bij de vuurtoren op het schiereiland is een wandeling langs de kust uitgezet die erg mooi moet zijn. Als we die kant oprijden blijkt het daar nog wel erg mistig te zijn. De vraag is dus hoe veel we gaan zien.

We zetten de camper neer en beginnen aan de 2,6 km lange wandeling. Het is een prachtig gebied waar we enorm genieten van de prachtige natuur. Bij de kust aangekomen horen we de misthoorns en de bellen die door de visserschepen worden gebruikt om hun locatie in de mist aan te geven. Dit geeft een mystieke sfeer. Langzaam zien we de zon door de mist heen komen en de mist langzaam wegtrekken. Werkelijk een sprookje! Minuten lang kijken we naar de zee en zien steeds meer eilanden voor de kust uit de mist verschijnen.

Ieder uitzichtpunt langs het wandelpad geeft weer een andere kijk en levert dus ook weer een prachtig fotomoment. De camera staat geen moment stil.

Over de wandeling van een uur doen we ruim twee uur! We zijn er stil van. Maar ook hongerig dus in de camper lekker een broodje gegeten.

Dan gaan we door naar Tofino door het Pacific Rim National park. Daar liggen twee wandelroutes door een opnieuw aangelegd regenwoud. Beiden willen we lopen. Er is hiervoor speciaal een pad van houten vlonders gelegd.

Ook deze routes zijn erg mooi. Ze geven een duidelijk beeld van een regenwoud en de vegetatie in zo'n woud.

Ook hier kunnen we weer prachtige foto's schieten.

Na deze wandelingen rijden we door naar Tofino. Het plaatsje ziet er leuk uit en we willen daar wel even een terrasje pakken, helaas vinden we er geen plekje voor de camper. Terug dan maar weer naar de camping dan drinken we koffie op onze eigen terras.

Onderweg stoppen we nog even bij het zandstrand om de zeelucht op te snuiven. Dan door voor de koffie.

Op de camping schijnt de zon en kunnen we heerlijk genieten van de koffie met muffin in de laatste zonnestralen van vandaag.