Yellowstone

Vier dagen Yellowstone National Park

24/25/26/27 juni 2018

Zondag 24 juni

Nadat we Wapiti hebben verlaten, rijden we naar het westen en gaan via de “East Enterance” Yellowstone binnen. Via een schitterende weg (hoogte 2634 meter). Voor we naar onze camping rijden gaan we eerst even koffie drinken in het oudste hotel van Yellowstone, het Lake Hotel. De oude sfeer komt je tegemoet als je de lobby binnen wandelt. Daarna gaan we richting de camping Canyon Village. We registreren ons dat we gearriveerd zijn. We krijgen een plek toegewezen maar rijden nog niet naar de plek. Eerst gaan we een wandeling maken langs de North Rim van de Yellowstone Canyon. Die wandeling is niet zo heel lang maar wel grote hoogte verschillen. Dus toch wel vermoeiend. Maar het was het zeker weer waard.... wat een uitzichten op Yellowstone Lower Fall.

Een prachtige waterval. We hebben alle mooie uitstapjes op de North Rim wel gehad. Nu werd het tijd om de camper wat rust te geven en hem op zijn plekje te zetten.

‘S avonds het kampvuur aan en een lekker visje gegrild op het vuur.

Na wat wijntjes nemen wij ook wat rust. Welterusten.

Maandag 25 juni.

Na het ontbijt zijn we wederom richting de Canyon tegenaan, maar nu om de South Rim te wandelen. Helaas was een deel van de hike afgesloten vanwege slechte conditie van het pad na de vele regen de weken hiervoor. (Wij hebben prachtig warm zomer weer met strak blauwe hemel). Het gedeelte dat wel open is, is zo’n 3 kilometer wandeling langs het randje van de Canyon, spannend maar wel prachtige plaatjes.

Op de terug weg richting campground, hebben we de camper geparkeerd langs de weg met uitzicht op “Hayden Valley” waar veel wildlife komt tegen het vallen van de avond. Dus wij installeren ons met de stoeltjes en camera. Het uitzicht is geweldig. De meadow voor ons en de Mountains op de achtergrond. Een enkele bizon laat zich zien en wat wilde ganzen. Voor de rest niet veel “wildlife”. Wel veel mensen.... “waar kijken jullie naar.?... Wat is hier te zien???”

Wij antwoorden: “the wonders of Yellowstone as our frontyard” !

Verbaasde blikken, maar dat een lach...”your richt” ....beter that watching television”.

Als de zon onder is gaan we naar de campground en nemen nog een drankje.

Dinsdag 26 juni

We breken ons kampement op en rijden via de noordelijke loop, via Mammoth Hot Springs naar onze volgende camping, Madisons Campground.

Wat in voorgaande jaren nog niet gelukt was is nu echt ..... we hebben Beren gespot. Een moeder beer met drie cubs. Wij zagen alleen moeder en een cub.

Maar de ranger ter plekke wist te vertellen dat ze 3 jongen heeft.

Toen moesten we weg van de ranger omdat mama beer nu wel erg dicht bij kwam. Dus...gewillig laten we ons wegsturen.

We vervolgen de route. Onderweg wordt menig maal gestopt voor als het moois. Maar in de middag komen we dan toch aan in Mammoth Hot Springs...... een gekke huis. Wat een drukte. Een groot toeristen oord. WEGWEZEN!

Dus rustig weer via mooie wegen (en eenstuk rustiger) naar Madisons . We stoppen nog even bij het Rangers Museum. Het is er heel rustig, gelukkig. Een vriendelijke gepensioneerde ranger vertelde ons alles van de geschiedenis van de park-rangers.  Daarna door naar de camping en we hebben een mooi plaatsje. We koken een makkelijke maaltijd en genieten van de avond met een kampvuur en een drankje. Welterusten.

Woensdag 27 juni

Na het ontbijt gaan we op tijd weg, richting de geisers.

Helaas was onze “op tijd” al te laat. De eerste stops bij de geisers zijn over vol met bezoekers. Dagjes mensen die via de west-ingang (Utah) binnen komen zien deze geisers als eerste, dus gelijk stopt iedereen. Gelukkig hadden wij deze plaatsen 6 jaar geleden al aangedaan en zijn wij gelijk door gereden naar “Old Faithfull”. Daar was het gelukkig nog wel rustig. Old Faithfull is een geiser die precies elke 5 kwartier uitbarst. ( je kunt de klok er op gelijk zetten.....vandaar ook de naam, oude betrouwbare) we maken een mooie wandeling langs alle geisers en tot ons geluk barst er ook een uit die dat doet tussen 10uur en 5 dagen. En nu gelukkig dus.... nu.

We eten een “ijsje” (mega groot natuurlijk weer) en gaan naar de volgende campground “Grand Village”

‘S avonds eten we in het restaurant van Grand Village. Heerlijke Alaska Sockeye Salmon en Trout. HEERLIJK.

Terug op de camping snel naar bedje... we zijn moe.

Donderdag 28 juni

We verlaten Yellowstone en gaan naar Grand Teton. We vinden een plaatsje op de Colterbay Campground.

We rijden met de camper een mooie route land Jenny Lake en eten een lunch bij  Jackson Lake Lodge.

‘S middags lopen we met een ranger een hike. Er zijn beren en elanden in de omgeving dus he6 leek ons beter om met een ranger mee te lopen. Ook steek je er nog iets van op over de natuur.

‘S avonds eten we een snack en gaan genieten van een drankje bij de camper.

Morgen richting zuid-oost. Terug naar de Rocky Mountains.