02-06-2018 Amsterdam naar Vancouver

Door Frits en Marijke Bergen - 03-06-2018 15:39

Vandaag  vliegen we met Air Transat naar Vancouver Canada.

De nacht hebben we doorgebracht in het van der Valk hotel in Hoofddorp. Dit is een prima oplossing. Auto parkeren en slapen. Heel goed te doen. Prima ontbijt ook.

Om 8.40 uur stond de shuttlebus klaar om ons naar Schiphol te brengen. Ook prima geregeld. Het inchecken verliep allemaal vlotjes en eigenlijk de controle ook. Iets langere rij maar goed te doen. Daarna door de douane daar was een iets langere rij. Maar het is allemaal weer gelukt. Eerst daar nog een kop koffie genuttigd en wat geshopt. Natuurlijk een parfum gekocht voor ons 2en. De heren hadden niets nodig behalve shampoo want dat waren ze vergeten om in de koffer te doen en dus konden ze het bij de controle inleveren. Jammer. 🙄Daar nog gekeken naar wat shampoo en deo maar dat ging niet lukken. Te duur. Haha. Later bij de cocktail bar hebben de heren nog een biertje genuttigd en ik een tonic. Onze vlucht TS 373 had vertraging had een vertraging van 25 minuten. Maar dat hebben ze wel weer ingehaald. Kwamen dus redelijk op tijd in Vancouver aan. In het vliegtuig zaten wij op rij 24 F en G. Klamer en Egbert op rij 43 B en C. De vlucht verliep goed en was ook goed verzorgd. De koffie had iets warmer gemogen. Beetje lauw die van mij maar die van Frits was goed.

Wij vonden het wel koud in het vliegtuig tenminste de mensen die in de middelste rij zaten. Jas en vest maar weer aangetrokken. Opgelost.

Eenmaal aangekomen loop je naar de douane en daar staan zuilen waar je je gaat registreren . Je hebt thuis nl al een ETA formulier ingevuld en die correspondeert weer met jouw gegevens die in het paspoort staan. Frits en ik waren zo klaar en hebben ook nog een dame geholpen. Klamer had blijkbaar iets niet goed gelezen en dus vergeten in te vullen. Dat duurde dus langer voordat hij erdoor was. Maar het is goed gekomen.

Klamer en Cathy stonden ons al op te wachten en zijn toen in 2 auto’s naar hun huis in Pitt Meadows gereden. Dochter Carmen was ook thuis en die hadden we 15 jaar geleden voor het laatst gezien. Het was leuk om haar weer te ontmoeten. Na het biertje voor de jongens en Cathy en ik wat fris gingen we eten. Neef Klamer had een heerlijk recept gemaakt van  boterkip en rijst , doperwten, worteltjes. We hadden een lekker ijsje na. Nog even natafelen en toen vielen onze ogen toch wel dicht tegen half 9 en dus werd het tijd om naar bed te gaan. Het was een feestweek in Pitt Meadows en ze hadden vuurwerk om half 11 maar dat heb ik van ver gehoord en Frits heeft helemaal niets gehoord. Om half 3 ben ik nog even wakker geweest maar daarna kon ik ook wel weer slapen. Tot later.