Verslagen van 15/16/17/18 juni

Door Frits en Marijke Bergen - 18-06-2018 23:59

Vrijdag 15 juni 2018 van Mt. St. Helen KOA naar Ohanapecosh campground. ☁️⛅️

Vandaag naar Mt. Rainier gereden. De route erheen was erg mooi. Af en toe kwam de zon even tevoorschijn. Onderweg weer de nodige foto’s gemaakt. Hoe verder we naar boven reden hoe mistiger en bewolkter het werd. Dus niets te zien. 😢 De trail die we wilden gaan lopen ging ook niet door omdat er sneeuw lag. Veel sneeuw. We zeiden al tegen elkaar we zijn toch niet op wintersport. Mount Rainier niet gespot. Eigenlijk waren we best wel teleurgesteld. Overlegd en besloten om weer een andere weg naar beneden te rijden. Dit was zeker de moeite waard. De zon kwam erbij kijken en konden nu dus van de andere kant Mt. Rainier bekijken. Geweldig. Langs deze weg waren verschillende uitkijkpunten die we bezocht hebben. The Box Refelction Lakes was ook erg mooi om te zien. Narada Falls ook mooi. Voor sommige moest je een stukje lopen en dat deden we met z’n 3en. De Grove of the Patriarchs was erg leuk om te doen. Er was een suspension brug gemaakt. Klein maar wiebelig genoeg.  Daarna zijn we naar Ohanapecosh ( wat staande vissen betekent ) gereden voor de campground. Straks weer een kampvuur maken en eindelijk de hamburgers op de BBQ.

Vandaag 200 km gereden.

Wildstand:

1 Bald Eagle ( jammer genoeg geen foto )

Zaterdag 16 juni 2018 🌤

Vanmorgen wat later opgestaan en een heerlijk ontbijtje gehad. Zelf gemaakt natuurlijk. Haha. Op de campground nog een korte trail gedaan. Half uurtje en dat was het. Daarna de campers gepakt en ri. North Cascades gereden . We lopen wel heel ver voor op schema maar het weer  Mt. Rainier NP zat ook niet mee.  Vandaar dat we verder zijn gereden. Het plan was om een stuk van de Sunrise Road te rijden maar dat ging tot 5 mile en daarna was het omkeren en terug naar de originele route. We wilden eigenlijk 100 km rijden maar dat zijn 320 km geworden. Haha. We staan nu op de Squire Creek campground gelegen aan de 530 oost. Deze dag niet veel te vermelden. Ook niet veel foto’s gemaakt. Dus op naar morgen. Het weer was vandaag goed. Bijna korte broeken weer.

Campground kost 28 dollar. Veel te duur. Was het niet waard.

Zondag 17 juni 2018 🌤☀️

Deze ochtend om 8.00 uur opgestaan en een simpel ontbijt gedaan . We gaan nu naar de North Cascades. Onderweg nog een paar boodschapjes gedaan want zoveel hadden we niet meer nodig. Langs deze weg zijn verschillende uitzichtpunten. Gorge Creek Falls, Diablo Lake Overlook en Ross’ Lake Overlook ( hier was ook niet te parkeren ) Het was ontzettend druk want de camping die we wilden nemen was full.. Van daaruit wilden we met 1 camper de North Cascades Hwy gaan rijden. Dat was dus verder rijden.

Graag hadden we ook naar de Washington Pass Overlook gewild maar deze was weer afgesloten net als 3 jaar geleden. De campers kon je niet fatsoenlijk kwijt dus maar naar de campground Lone Fir gereden. Hier stonden we 3 jaar geleden ook. Niet hetzelfde plekje by the way. Morgen willen we op tijd terugrijden naar de Washington Overlook Pass en kijken of het dan lukt. Zou al gek zijn als dat niet wil. We wachten af. Wordt vervolgd.

We hebben wel weer mooie foto’s gemaakt al zeg ik het zelf. 😊Het is korte broeken weer yeahhhh

Vandaag 150 km gereden.

Maandag 18 juni 2018 ☀️☀️☀️

Vanmorgen op tijd opgestaan en ontbeten. Het was wel een frisse nacht maar ook nu weer korte broeken weer. We hebben nu de uitzichtpunten gepakt waar het gisteren ontzettend druk was. En we waren bij de Washington Overlook helemaal alleen. Yes. Mooie plaatjes kunnen schieten. Frits en Egbert hebben nog een korte trail gelopen bij het visitorcentre. Ze kwamen nog een parkranger tegen die zei dat er een zwarte beer rondliep. Hebben ze niet gespot . Gelukkig. Daarna weer in de camper gestapte en verder gereden naar het plaatsje Concrete waar we 2 nachten staan voor we Canada weer in gaan. Zijn nu nog de laatste was aan het draaien en maken alles op wat we de grens niet mee over mogen nemen.