12 juni, de laatste dag

Door Louis & Karin naar ZE - 13-06-2018 07:07

Dinsdag 12 juni.
Om 7:30 uur opgestaan, prima geslapen. Vandaag vertrekken we rond 10 uur (helaas) weer naar Vancouver en overnachten daar op een camping om woensdag 13 juni uiterlijk 10 uur de camper in te leveren.
Na wederom een heerlijk ontbijt bij Rudy en Jean nemen we afscheid en laten weten voor hun klaar te staan als ze nog een keer naar Nederland komen. Dan willen we toch minimaal zo gastvrij kunnen zijn.
Om 11:00 komen we aan in Port Townsend en wandelen door het centrum. Het is een kein stadje maar ziet er erg gezellig uit. Het heeft iets weg van San Francisco in het klein.
Hoewel we om 13:15 uur gereserveerd hadden was de ferryman zo vriendelijk om ons al om 12:30 in te schepen, dat scheelt weer wachttijd!  Met de ferry varen we naar de stad Coupeville om vandaaruit in een keer door te rijden naar Fort Langley bij Vancouver. Hier overnachten we om woensdagmorgen vroeg op te kunnen staan en de thuisreis te beginnen. De camping had heel erg veel last van muggen. Veel mensen zagen we met capuchons lopen en naar buiten gaan kon niet zonder je of goed in te pakken of vol te smeren met antimug middel, dus we zijn maar gezellig in de camper gebleven en hebben ons daar prima vermaakt.
Dit is de laatste dag en ook het laatste verslag van onze vakantie. Er komt nog een hoofdstukje om de camper te beschrijven inclusief foto's.
We hebben niet eerder zo'n fijne vakantie meegemaakt. Heel erg veel gezien van een land wat uitblinkt door natuurschoon, cultuur en ook erg vriendelijke mensen. Vooral door Jean en Rudi hebben we stukken van het land gezien die je als gemiddelde tourist niet te zien krijgt en dan heb ik het nog niet eens over de achtergrondverhalen en persoonlijke ervaringenen die met ons zijn gedeeld. De oom van Karin is in 1962 geemigreerd naar dit land. Het was voor hem destijds best een grote stap en gok om dit te doen. Het heeft goed uitgepakt en wij begrijpen heel erg goed dat hij niet meer terug zou willen.
Als je hier eenmaal je draai gevonden hebt, kun je volgens mij nergens beter wonen. Heerlijk veel ruimte, vriendelijke mensen en oneindig veel mogelijkheden in vele opzichten.

Bedankt dit we dit hebben mogen meemaken.
We hopen dat jullie een beetje een idee hebben gekregen wat we hier hebben gezien en meegemaakt. We kunnen je dan ook van harte aanbevelen om hier eens een keer op vakantie te gaan, het is een geweldige ervaring om te kunnen zien wat er allemaal nog meer aan de andere kant van de Atlantische oceaan is te zien.
Karin & Louis 12 juni 2018.