Dag 1/2: De reis en de hotels

Door Jeroen, Francine & Faye - 14-02-2018 17:40

Ik ben niet zo’n ster in schrijven, maar ik hou gewoon een dagboekje bij wat ik later kan afdrukken om het allemaal niet te vergeten, vooral de kleine details. Dus let niet op de zinsbouw en spelling die zullen vast vaak zat niet helemaal kloppen 😂

We vertrokken maandag 12 februari al maar België, naar Zaventem zodat we niet midden in de nacht weg hoefde maar ‘s ochtends vroeg. De auto volgeladen paste het maar net. 3 grote koffers, 1 kleine, autostoel en buggy... en niet te vergeten de luiertas en rugtasje... alsof we eeuwig weg zouden blijven. De reis ging voorspoedig, geen file en Faye heeft lekker geslapen. Een half uur voordat we er waren vond Faye het wel genoeg en begon te jengelen, dat voorspelt niet heel veel goeds voor de camperreis... maar goed, we zullen zien.

Het hotel was prima, simpel en de kamer was klein, tentje van Faye paste maar net, maar voldoende voor wat we nodig hadden. Voordeel dat we er een hapje konden eten. Lekker was het niet echt maar ach buikjes waren weer gevuld. Faye was het nog niet helemaal eens met dat ze haar lekkere ledikantje moest inwisselen voor het tentje... een kind wat al moeite heeft met in slaap komen, daarvoor helpt het niet dat het ineens een onbekende omgeving was. Gelukkig op de knieën wiegen helpt nog steeds, al duurt het soms best lang voordat ze echt slaapt en ze weg gelegd kan worden. Die nacht 2 uur in tentje gelegen en daarna nog 3x wakker geweest en tussendoor naast ons in bed gelegen (en als je me een beetje kent weet je dat ik dat eigenlijk niet wil 😅, maar ja je moet wat over hebben voor je nachtrust). Net op tijd klaar voor de taxi reden we naar het vliegveld.

Toen de koffers wilde inchecken kwamen we erachter dat Faye niet ingecheckt was. Gelukkig was het geen probleem en mocht ze toch nog mee. Ruim de tijd om te ontbijten en naar de 1e vlucht. Hij was iets vertraagd maar gelukkig maar 10 min. Het was een kleine Cityhopper, 2 stoelen aan elke kant van het gangpad. Daar gaan we dan, de lange reis gaat beginnen en voor Faye de allereerste keer vliegen. Het ging goed! Bij ons op schoot geen probleem dat 1e uurtje. Maar besefte als snel dat het een grote uitdaging ging worden de 2e vlucht. Uiteraard heeft ze een zeer korte spanningsboog en dan moest ze ook nog af en toe slapen (en bedenk dan dat ze niet makkelijk in slaap valt en dat vaak gepaard gaat met huilen 😱). Maar goed 1e vlucht gehad, letterlijk: opstijgen en weer dalen inzetten haha

Overstap op Schiphol ging heel makkelijk. Toen we in checkte hadden we nog niet iemand naast ons zitten dus hadden goede hoop op een extra stoel voor Faye, maar helaas, we liepen het vliegtuig in en er zat iemand op de stoel naast ons... heb nu al medelijden met de man. Na 10 min vroeg de stewardess aan de meneer of hij het erg vond of hij ergens anders wilde zitten 🎉 lekker met z’n 3tjes op 3 stoelen. Hoog nodig ook want Faye op de knieën in slaap wiegen lukt niet goed als Jeroen zijn knieën tegen de stoel aan zitten (note to ourselfs: lange vluchten, meer beenruimte boeken!). Het opstijgen ging goed en Faye werd moe. Het duurde best lang voordat ze echt in slaap viel, met veel gekrijs gepaard, maar gelukkig sliep ze uiteindelijk! Tussen ons ingelegd op de stoel, wat fijn die extra stoel!

De hele vlucht ging goed, afwisselend tussen moeite doen om te slapen (en gehuil) en vrolijk op het tv schermpje tikken, vrolijk lopend in de gangpaden en achterin waar de stewardessen bezig zijn. Je krijgt best veel eten op zo’n lange vlucht, je wordt goed verzorgd. Officieel kreeg Faye niks, want ze heeft geen stoel, maar er was altijd wel wat over, hoewel ze niet zo veel wilde. Na 11 uur vliegen zat de vliegreis er eindelijk op! Wat duurt dat lang zeg pffff.

In de rij voor de douane. Blijft grappig dat je net als op de tv ook een lijstje moet invullen of je wat wilt aangeven wat je bij heb hebt... en een bende vragen met wat je komt doem hihi. Faye was het een beetje zat en begon te jengelen, wat resulteerde in dat we voor mochten. Alles goed door de douane op naar de koffers die ook gewoon netje van het ene vliegtuig zijn overgekomen naar het andere vliegtuig 😅 Bepakt en bezakt naar een taxi, een grote wel te verstaan want anders past het allemaal niet. Bij het hotel aangekomen zagen we al direct 2 mensen naalden in hun armen steken. De buurt was dus niet de beste... het hotel zal er van de buitenkant niet heel nieuw uit, maar van de binnenkant was het een groot drama! Echt mega oud, rook muf  maar ze waren behulpzaam. Nu kan ik best wel wat hebben als het gaat om mindere hotelkamers, maar dit sloeg echt alles. Naast dat het behang en de gordijnen zo ouderwets vol bloemetjespatronen zitten heb je de groene vloerbedekking waar je duidelijk kan zien dat het met chloor schoongemaakt is. Daarnaast de gaten in de muur. Het bed was klein, ach dat is niet zo erg, maar dan de douche... een wc, een wastafel en een bad... een bad zonder douchekop... oud en zeeeeeeer onpraktisch met een dreumes... na een uurtje te hebben geslapen toch nog maar eens de boeking erbij pakken... als we wilde douchen dan mochten we naar boven...  hebben we ons zo vergist in wat we hebben geboekt? Nee er zou een tv en koelkast aanwezig zijn, in mijn dromen misschien? Na de WiFicode (dat dan weer wel) te hebben opgevraagd toch maar eens verder kijken online naar een ander hotel... na beetje wikken en wegen toch maar besloten hier weg te gaan. Jeroen heeft met de eigenaar gesproken, kostte ons $60 dit uurtje slapen, maar wegwezen hier!

Weer in de taxi op naar volgende hotel. Dat zag er aan de buitenkant al een stuk beter uit! Ruimere kamer, ruimere badkamer met bad en docuhekop! Sterker nog, een tv, koelkasten, magnetron, koffiezetapparaat!

Ja dit was 10x beter! Faye kon ook beetje rondlopen wat ze ook erg leuk vond.

Nu nog op zoek naar hapje eten. Ons werd aangeraden dit aan de overkant te doen bij Bobo’s. Er waren er 2, 1 met steak en andere met burgers. Op naar de steak dan maar! Het is serieus de allerlekkerste steak die we oooooooit hebben gegeten! Maar ook aller duurste ooit!! Pffff daar konden we denk 2 dagen van rondkomen... maar goed... lekker terug naar het hotel en slapen... Faye zal nog wel wakker worden vannacht dus om 20 uur plaatselijke tijd sloten wij onze ogen... 😴

Ik besef dat Faye best vaak genoemd is in het stuk, maar de reis was natuurlijk ook het spannends voor haar... en ze blijft mijn kleine moppie 😍