Dag 7: On the road to Las Vegas

Door Jeroen, Francine & Faye - 19-02-2018 08:28

Het begon voor mij vandaag om 4 uur... Jeroen had de hele dag gereden dus vond het wel zo aardig dat de nachtshift voor mij was. Faye lag met d’r hoofd nog in d’r tent en de rest ernaast... misschien toch maar tentje weer dicht doen 😅  Ik ben 1,5 uur bezig geweest om d’r weer slapend in d’r tentje te krijgen... op mijn benen was ze zo weg, maar zodra ik maar iets met d’r deed was ze weer wakker. Dus op het bed gelegd en ik zelf er maar naast gaan liggen met maar 1 deken en geen hoeslaken (lekker plakken aan het plastic matras 😣), het was best heel koud... Mijn rug die het slapen al geen fijn idee vindt op deze matrassen, begint nu toch echt wel pijn te doen, boven de bestuurder liggen is nog erger dan op het bed... voor komende nacht maar weer nadenken wat de beste oplossing is.

Aangezien er geen wc’s en douches op de camping waren hebben we gedoucht in onze camper. Best ok te doen als ik niet mijn haar hoef te wassen 😂 het straaltje is nl echt een pisstraaltje haha maar blij dat ik heb kunnen douchen.

De mevrouw van de camping was er nog niet dus konden nog niet betalen. Dan maar kwartjes vragen voor de wasmachine en hier wassen. Alle was gedaan, helaas het mooiste shirtje van Faye niet helemaal schoon gekregen 😢 vanavond misschien nog een poging doen met shout. Alle was opgehangen in de camper en rijden maar!

Tijdens het rijden kwamen we een afslag tegen voor het Sequoia National Forrest. Helaas moesten we nog te lang rijden om een een stukje om te rijden... dus helaas kon ik de immens grote bomen niet bewonderen... echt jammer maar ja...

Uur of 3 gereden tot we moesten tanken en even wat eten. Lekker burger op bij Jack’s en verderop was een Neighbours Walmart. Dat blijkt een gewone grote supermarkt te zijn 🎉 dus vlees is binnen! Tijdens de reis op zoek gegaan naar een hotel in Vegas want we wilde toch wel meemaken hoe dat nou is zo’n cool hotel! De mevrouw van de camping vertelde dat de Golden Nugget Hotel maar $37,- per nacht was met een zwembad en een glijbaan die van glas was en tussen de haaien doorheen ging! Klinkt goed voor weinig, dus die opgezocht op Trivago. En idd je ziet eerst dat ie $37,- per nacht is, tot je verder moet klikken en er allerlei extra kosten bij komen! Heeft ook onder andere te maken met dat het morgen Presidentsday is en iedereen vrij is... Ik heb nog verder gezocht naar andere goedkopere hotels maar Jeroen wilde toch wel heel graag dit hotel nemen, je leeft maar 1x en waarschijnlijk zijn we ook maar 1x in ons leven in Vegas, dus ach waarom niet?? 😆

Het landschap is er erg droog en je ziet af en toe door de wind zo’n verdord struikje langs dwarrelen zoals in een echte western film. We zagen ook nog wen berg vol met windmolens! Zoveel bij elkaar nog nooit gezien 😱 De weg is saai en heel erg lang... Genoeg tijd om te beseffen dat we gewoon echt in Amerika zijn!! 😲 Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten... Iets waar ik alleen van heb gedroomd, is nu toch echt realiteit! Faye doet het geweldig goed! Ze slaapt in d’r stoel, als ze wakker wordt is het even kijken waar ze ook alweer is maar blijft verder rustig zitten. Na een tijdje geeft ze aan dat ze het zat is en wil lopen en over het algemeen zijn wij er dan ook wel aan toe. Echt zo blij dat ze het zo goed doet! 😍

In het laatste half uur duiken in het donker ineens mini dorpjes op met heel erg verlichte hotels, die gewoon achtbanen om het hotel heen hebben! Bizar om te zien! Een voorproefje van Las Vegas zelf 😜

Na 640 kilometer zien we de mega grote hotels al langs de snelweg. En wat een licht!! Niet lang daarna zien we ons hotel de Golden Nugget ook al. 2 grote gebouwen met veel lichtjes. We parkeren onze camper op een parkeerplaats, pakken snel een koffer in en lopen naar het hotel... In het hotel zien we direct al een Starbucks en een aantal restaurants. We zien ook al het zwembad met de glijbaan door het sharktank (moest ik van Jeroen er zo inzetten want dat klinkt spectaculairder 😆) heen. We checken in en gaan naar de 5e verdieping en komen in een zeer grote kamer! Waarbij in vergelijking de douche mega klein is 🤣 Maar dat mag de pret niet drukken. Vanavond slaap ik in ieder geval erg lekker op het zachte bed... 😴