Dag 9: Winterizen and on the road again!

Door Jeroen, Francine & Faye - 21-02-2018 16:59

Mijn nachtshift was echt de beste van de afgelopen nachten, Faye heeft tot 8.30 doorgeslapen 🎉🎉 dus ook wij heerlijk kunnen slapen.

Jeroen heeft op de gokkasten lekker gespeeld, maar heeft het helaas vergokt op de roulette tafel. Thijs had 3 lucky numbers, helaas niet zo lucky gisteravond en daarmee was alle winst poef weg.

We kwamen tot ontdekking dat het zwembad een buitenbad was... en aangezien het hier niet boven de 8 graden uit komt hebben we maar besloten niet door de haaien heen te glijden. Wel jammer...

Ik heb even opgezocht wat de temperaturen zijn van de plekken waar we nu naar toe gaan... totdat we in Sedona uitkomen daalt het kwik onder de 0 🙄 dat zijn ongeveer 8 dagen 7 nachten!

Toen ik ging douchen ging Faye beetje jammeren en vervolgens raakte ze overstuur... geen idee wat er aan de hand was, totdat Jeroen met haar naar de douche ging zodat ze mij kon zien! Ze was me kwijt! Zo schattig 😍

Tijdens het aankleden had Faye bedacht dat het een goed idee was om d’r beertje in de wc te gooien 😳 mijn eerste reactie was pittig boos worden dat ze dat niet mocht doen, dit had ze nog niet zo meegemaakt van mij en raakte dan ook best overstuur... na een knuffeltje en een kusje wilde ze toch naar papa en daarna was het weer goed. Wat voor contrast kan je hebben in 15 min 😅

Omdat Jeroen op de gokkasten het zo goed deed gisteravond toch nog eventjes gespeeld in de hoop nog een klein beetje te winnen, opnieuw helaas... jammer de bammer...

De koffer weer ingepakt en gekeken waar we de camper konden ‘winterizen’. Dit moet als we op plekken komen waar het vriest en aangezien het de komende week niet boven de 0 uit komt, geen keus. Dit betekend dat we geen water uit de kranen hebben...

Voordat we dat gingen doen even op zoek gegaan naar een tentje waar we konden ontbijten. We kwamen een Irish pub tegen waar ze 2 voor de prijs van 1 hadden! Nadat we ons ontbijt hadden gekregen was ik stinkend jaloers op het ontbijt van Jeroen! Broodje met kalkoen en gepocheerd ei 🤤 tov omelet met kaas 🙄. Nog even over Fremont Street gelopen wat in daglicht toch een stuk minder indrukwekkend is dan in de avond/nacht. Daarna met de camper 15 min rijden naar de plek waar ze hem winterizen.

Vlak daarbij was een Walmart en ik wilde graag even wat meer rond kijken dan alleen het eten enzo. Faye was het daar niet helemaal mee eens dus het werd toch wat korter rond kijken. Volgende keer beter! Wel even een extra deken geregeld voor Jeroen aangezien we vannacht niet naast elkaar liggen. Idee is Faye in tentje op bed achterin de camper en ik daarnaast, Jeroen boven de bestuurders... in de hoop dat mijn rug dit redelijk accepteert. Nu maar hopen dat we het allebei niet al te koud krijgen...

En nog even naar ‘sliders’ gekeken voor turnen... normaal gebruiken ze die om kasten ze verplaatsen, wij kunnen ze voor kracht en lenigheid gebruiken 😅.

Nog wat normale boodschappen gedaan en on the road again!

Na een half uurtje had Jeroen een inkakker dus kroop ik achter het stuur. Best prima om te rijden maar niet echt harder dan 100 want dan merk je dat de wind of als een vrachtwagen je inhaalt er toch wel aan je stuur getrokken wordt. Gelukkig zit er ook cruise controle in want mijn voet had het anders niet op prijs gesteld als ik zo lang zou rijden 😅

Onderweg nog getankt, ook om Faye er even uit te laten want die vindt het vandaag toch echt minder fijn om in d’r autostoel te zitten en toen kwamen we een moeder met een kindje van bijna 1 tegen. Ze vertelde me dat ze in april naar Nederland en IJsland ging. Grappig, ik ga in november ook naar IJsland! Na kort te hebben gekletst, op weg naar Hurricane waar we een camping hadden gevonden. Tijdens het rijden werd de aankomsttijd op de navigatie ineens een uur later 😱 eerst dacht ik nog: zo lang zijn we niet gestopt toch? En toen bedacht ik me ineens dat ik ergens gelezen had dat er een uur tijdsverschil was... 😂

Daar aangekomen eten gekookt wat best lekker was! Faye in slaap helpen (gaat wat worden als we thuis komen...) en ondertussen een lekkere cocktail inschenken. Even op de verpakking lezen hoeveel procent er in zit... euhm... 0% want je moet de rum zelf nog toevoegen 🙄 had direct een flashback naar de Sloppie Joe 😂.

Na een spelletje wormen gingen ook wij slapen 😴