Dag 17: Los Angeles (dag 1)

Door Jeroen, Francine & Faye - 01-03-2018 08:15

Na een ok nacht (zelf werd ik om 3.15 wakker en Faye om 5.15) begon de dag vroeg om 6.45 voor mij, Jeroen heb ik om 7.30 wakker gemaakt. Faye had duidelijk nog een andere tijdzone in d’r lichaam zitten 😅.

Ons motto deze vakantie: ‘doen waar we zin in hebben’ zorgde weer voor een relaxte start. Douchen, afwassen, slaapje van Faye en daarna pas om 11.30 gaan rijden. Op naar LA!

Wel alvast de camping gebeld, we staan in de middelste rij, want zowel de voor- als achterrij hebben geen WiFi en ik kan toch moeilijk zonder 🙄. Hoe kan ik anders mijn blogjes plaatsen?? 😜

Eigenlijk zodra we de snelweg op gaan merk je dat het druk is... wat raar is want dat hadden we gister nog helemaal niet door! Hoe dichter we in de buurt van de stad komen, hoe drukker het wordt.

Jeroen heeft een vriend die met zijn vriendin een wereldreis aan het maken is. Ze komen in juni in LA en gaan ook een aantal nationale parken bezoeken. Omdat de ingangskaart die we gekocht hebben een jaar geldig is, hebben we hem ergens bij een benzinestation onder een steen gelegd. Locatie gedeeld, foto gemaakt en we gaan zien of ze hem kunnen vinden! Soort schat zoeken 😂.

Zodra we in LA aangekomen zijn gaan we eerst naar het Hollywood sign. Je kan niet in LA geweest zijn zonder dit te hebben gezien en op de foto gezet te hebben toch? Zodra we dat gedaan hebben gaan we op zoek naar een parkeerplaats. Het idee is dat we over de Hollywood boulevard lopen, beetje winkeltjes kijken, daarna naar The Grove gaan en dan naar de camping. De eerste parkeerplaats zegt dat ie vol is, de 2e accepteert echt geen grote RV’s maar verteld ons wel waar we eventueel wel kunnen parkeren. Daar aangekomen is er inderdaad nog een plekje maar kost wel 2x zo veel als normaal! Maar ja, eerst naar de camping en dan een taxi kost waarschijnlijk nog meer dus maar accepteren.

We lopen de straat in en je ziet meteen de sterren op de stoep. Echt wel grappig om te zien! Faye die wil graag lopen en vindt het maar wat leuk! Toevallig had ik me nog bedacht dat we een zonnebril voor d’r hadden gekocht. Dat staat echt als een ster! (Zie foto Facebook op Jeroen zijn account).

Wat ook opvalt is hoe oud de gebouwen zijn. Het is echt slecht onderhouden zeg! En je ziet om de haverklap ook dakloze mensen.. zoeken naar eten of wat dan ook… We komen steeds dichterbij de belangrijke sterren en… het Hard Rock Café 🤗

Alleen wat we even niet doorhadden was dat dit weekend de Oscars zijn.. en ze zijn nu al flink aan het opbouwen dus sommige sterren zijn niet meer te zien, maar we hebben wel de rode loper opgerold zien liggen 😜

Even in de winkel van het HRC een nieuwe armbandje en bedeltje gekocht voor mijn verzameling en een hapje gegeten en uiteraard een cocktail gedronken. Daarna verder gelopen. Bij het Chinese Theater liepen 2 vrouwen verkleed in Tinkerbell en Catwoman. Uiteraard liepen ze naar Faye, want ze blijf ‘so cute’! Toen ik vertelde dat ze Tinkerbell op d’r kamer had, wilde ze natuurlijk wel op de foto, voor geld 😂. Ach ja, was wel grappig.

En toen vonden we nog de ster met Faye Dunaway! Er wordt wel eens aan mij gevraagd of ze vernoemd is naar die actrice, maar dat is niet zo want d’r naam komt gewoon uit een app 😜

Daarna bekeken hoever het gelopen was naar The Grove, dat was net iets te ver dus maar terug naar de camper en daarmee er naar toe. Na wat blokjes om gelukt om gewoon op het parkeerterrein te parkeren. Lekker even shoppen.. althans, valt tegen. Van de meeste winkels hou ik niet zo van, maar het pleintje is heel gezellig! En er is een Apple winkel hihi. Na een slice of pizza te hebben gegeten ben ik toch gezwicht en heb een nieuwe laptop gekocht! Wel modelletje goedkoper dan ik in eerste instantie wilde want ze blijven prijzig 😌. Maar ik weet zeker dat ik hier de komende jaren erg gelukkig van wordt 🤗 Jeroen is ook gezwicht.. hoe kan het ook anders in een Apple store! Hij heeft een Homepod (draadloze speaker) gekocht, die is in Nederland nog niet te verkrijgen, dus de vraag gaat worden hoe we deze zonder extra invoerrechten over de grens gaan krijgen 😁

Het was al erg laat dus maar snel naar de camping. Bleek toch nog een half uur rijden! En op de weg is het nog steeds druk… Daar aangekomen camper op het 1e plekje bij de douches neer gezet en Fayetje lekker naar bed doen. Wij nog even de laatste dingen online gegooid en dan gaan wij ook lekker slapen.. met oordoppen in, want om de 1-2 minuten vliegt er een vliegtuig over! 🤔😴