Dag 18: Los Angeles (Dag 2) Santa Monica

Door Jeroen, Francine & Faye - 02-03-2018 05:24

Na een goede nacht werden we wel vroeg wakker.. 7.30. Maar das niet erg, want het was lekker weer! 12 graden met zon ☀️

Gister was ik nog vergeten te vertellen dat we hier regelmatig ons hoofd stoten in de camper. De kastjes boven het bed achterin, het plafon boven het bed voorin, de deurtjes als we deze weer eens open hebben laten staan boven het aanrecht, het deurtje boven Faye d’r plek.. en ik heb zelf regelmatig Faye d’r hoofd laten stoten 🙈. Maar gister was Jeroen wel heel zielig, hij stoot zijn hoofd precies bij de punt van het kastje en heeft echt een deuk in zijn hoofd nu! Dus ik heb d’r even een pleister op geplakt, mocht alleen als ie leuk was, dus van Pluto gedaan 🤣 en aangezien Faye lyrisch wordt als ze een hond ziet, lachte ze meteen toen ze de pleister zag haha

Nadat we gedoucht waren gingen we even naar het strand uitwaaien. Leuke foto’s maken van Faye. Daarna ging Faye d’r slaapje doen, Jeroen vissen en ik mijn laptop verder installeren.

Toen ze wakker werd op naar Santa Monica om door de winkelstraat ‘Third Street Promenade’ te wandelen. Fayetje kon lekker lopen en ze nam het er van! Elke hondje die langs liep moest natuurlijk geaaid worden en ze vindt stoepjes op en af met hulp van papa of mama wel erg leuk 😂 Er waren wat straat artiesten en er was ook een danser met een zeer lenige rug 😮. Faye kreeg van Jeroen een dollar en bracht deze netjes naar de hoed en gaf de artiest een box 👊🏻

We kwamen ook nog een Disney winkel tegen en aangezien Faye nu erg fan is Vaiana even gekeken of er een leuke (kleine) knuffel is. Ze heeft echt bijna elke knuffel wel gepakt 😂 uiteindelijk een kleine Pua (varkentje) gekocht voor d’r (proppen we in Jeroen zijn koffer erbij, naast Woezel 😜).

Daarna nog een stukje over de pier gelopen waar er een hoop films opgenomen zijn en ook Baywatch! De strandhuisjes en het ‘kantoor’ is heel herkenbaar, de pier zelf zegt me echt helemaal niets 😆.

Aangezien we in San Francisco voor de familie een kaartje hadden gekocht, maar de postzegels vergeten zijn, zijn we al een paar dagen bij ongeveer elk souvenir winkeltje aan het vragen naar postzegels... echt nergens te verkrijgen! Ik gok dat de kaarten of de laatste dag óf thuis verstuurd worden 🙈.

De camper weer gepakt en een stukje verder gereden om nog even Venice Beach te bekijken. Elke keer als we een parkeerplaat zagen werden we geweigerd omdat we een RV hebben, ondanks dat de parkeerplaats voor max 1/3 gevuld was 😳 vet irritant!

Gelukkig vonden we uiteindelijk een plekje gewoon naast de weg en aangezien het 18 uur was ook nog gratis! Lekker even Italiaans gegeten en op terug naar de camping, want Faye heeft niet meer geslapen sinds vanochtend en d’r ogen vallen gewoon dicht... (ze vindt het te leuk om te slapen, wil alles meemaken... van wie zou de dat hebben 🤔)

En ook voor ons lekker vroeg onder de wol, zo’n zee windje maakt je moe 😴